חיים בסרט טוב: Wochit הישראלית מגייסת 11 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי מאפשר לאתרי תוכן באינטרנט לייצר כתבות וידיאו חדשותיות קצרות כמעט באופן אוטומטי וללא עלות מצד האתרים עצמם

חברת הסטארט-אפ הישראלית Wochit משלימה סבב גיוס בהיקף של 11 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות Marker של יובל שחר ואוהד פינקלשטיין. בסיבוב לקחו חלק גם המשקיעים הקיימים בהם הקרנות Cedar Fund, Greycroft Partners ו-Redpoint Ventures.

חברת Wochit מאפשרת לאתרי תוכן באינטרנט לייצר כתבות וידיאו חדשותיות קצרות כמעט באופן אוטומטי וללא עלות מצד האתרים עצמם. הרעיון בבסיס המוצר הוא לנטר נושאים בוערים וחדשותיים באינטרנט תוך שימוש בהסכמי תוכן עם גופים שונים כמו Getty Images ורויטרס כדי לדגום תמונות וקטעי וידיאו ולשלבם בתוך כתבות הווידיאו. את הקריינות לכתבות מקליטים עשרות עובדים שהחברה מעסיקה מרחוק ושמספקים שירות מסביב לשעון ובשפות שונות.

החברה הוקמה ב-2012 על-ידי דרור גינזברג ורן עוז ופועלת מול עיתונים ומגזינים, דרך חברות ניו מדיה ומותגים. ב-Wochit מתכוונים להשתמש בכסף שגייסו כדי להרחיב את עסקיהם ולגייס לקוחות נוספים לחברה ולבסוף להגיע למצב שהיא מציעה את פתרון יצירת סרטוני הווידיאו שלה לכל מי שיחפוץ בו. עד היום גייסה החברה כ-16 מיליון דולר. בנוסף, מתכננת החברה, שמפעילה משרדים בתל אביב ובניו יורק, להתרחב ולגייס לשורותיה מהנדסים נוספים.

"אתרי תוכן ומותגים נאבקים היום על דרכים להביא את הכוח של הווידיאו לתוכן שלהם", ציין ריק סקנלון, שותף ב-Marker. "על-ידי פתרון ייחודי בשוק, חברת Wochit פורצת דרך בתעשייה של הפקת סרטוני וידיאו יקרים עם פלטפורמה שמאפשרת ללקוחות שלה לספר את הסיפור שלהם בעזרת וידיאו באיכות של אולפן ובתוך דקות מעטות".

גינזברג, המשמש כמנכ"ל Wochit, הוסיף כי "החברה הופכת את הליך יצירת הווידיאו לכמעט אוטומטי לחלוטין ומשאירה רק את הקריאטיביות בידיים אנושיות. השילוב הייחודי הזה מאפשר ללקוחות שלנו לצמוח באופן מתמשך ולהציע תוכן וידיאו מבלי להתפשר על האיכות והמעורבות".

החברה הוכתרה לאחרונה כפיינליסטית בתחרות של אתר חדשות המדיה והפרסום Digiday כאחת החברות בעלות הטכנולוגיה פורצת הדרך המובילה ביותר וכן זכתה בפרס גוטנברג במסגרת טקס פרסי החדשנות פורצת הדרך של טריבקה אודות לחדשנות שהיא מביאה לעולם העיתונות.