סקר מנהלי הקרנות: 2 סיכונים עיקריים ליציבות השווקים

השיעור של אחזקת משקל היתר במניות צנח במאי ל-37% מ-45% בחודש אפריל ■ 49% אומרים כי רווחי החברות יעלו בשנה הבאה, גידול של 5% לעומת החודש שעבר

סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש מאי 2014 קובע כי הגידול המחודש בשיעורי החזקת המזומנים וקיטון התיאבון לסיכון מצביעים על העובדה כי המשקיעים מטילים ספק בחוזקה של ההתאוששות הכלכלית בשל הסיכונים הגיאופוליטיים ומשבר החוב בסין.

המשקיעים מגדילים את החזקות המזומנים ומקטינים את החזקותיהם במניות בהשוואה לחודש אפריל 2014. ההחזקה הממוצעת של מזומן בתיק ההשקעות הגיעה ל-5% - השיעור הגבוה ביותר מאז יוני 2012, לעומת 4.8% באפריל. 22% הקטינו את רמת הסיכון את מתחת לנורמלי, גידול של 11% לעומת החודש הקודם. השיעור של אחזקת משקל היתר במניות צנח ל-37% מ-45% בחודש אפריל השנה.

סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש מאי 2014 מצא עוד כי המשיבים לסקר הגלובלי מאמינים כי הכלכלה הגלובלית וביצועי החברות נמצאים במגמת שיפור, אבל מטילים ספק בשיעור הצמיחה. 66% צופים כי הכלכלה תתחזק ב-12 החודשים הבאים, לעומת 62% באפריל. 49% אומרים כי רווחי החברות יעלו בשנה הבאה, גידול של 5% לעומת החודש שעבר. אבל כ-72% צופים כי צמיחת הכלכלה הגלובלית תהיה מתחת לרצוי ו-22% סבורים כי רווחי החברות לא יגדלו ב-10% או יותר בשנה הבאה.

בנוסף, המשקיעים זיהו שני מקורות סיכון ליציבות השווקים. שליש מהנשאלים הגלובליים מאמינים כי משבר החוב הסיני הוא גורם הסיכון העיקרי ו-36% סבורים כי המשבר הגיאופוליטי הוא גורם הסיכון הראשון במעלה.

"המשקיעים מביעים אמון בכלכלה אבל עם שני סימני שאלה: האם אנו על סף אירוע שלילי? ומדוע ההתאוששות הכלכלית אינה חזקה יותר בנקודת זמן זו?", אמר מייקל הארנטנט, אסטרטג ההשקעות הראשי בקבוצת המחקר הגלובלית של בנק אוף אמריקה מריל לינץ.