תיק ההשקעות המומלץ של אופיר נבות מאקסלנס קרנות נאמנות

אופיר נבות מאקסלנס סבור שהגדלת החשיפה של גופי הפנסיה למניות מראה שרוב התשואה בשנים הקרובות תגיע משוק זה ■ "שוק המניות העולמי מעניין בטווח הקצר"

על רקע רמות השיא שבהן נסחרים רבים ממדדי המניות בעולם בתקופה האחרונה, והתשואות הנמוכות הקיימות באפיק האג"ח, בבית ההשקעות אקסלנס נשואה בונים למשקיעים תיק מנייתי גלובלי, ומעריכים כי "שוק המניות הגלובלי מעניין בטווח הקצר".

אופיר נבות, מנהל תחום חו"ל במחלקת השקעות אקסלנס קרנות נאמנות, אומר כי "בחינה רוחבית של ביצועי המניות במהלך הרבעון האחרון מצביעה על העדפה ברורה מצד משקיעים למניות ערך, על חשבון מניות צמיחה".

לדבריו, "מגמה זו באה לידי ביטוי בתשואת יתר של חברות 'לארג' קאפ' בעלות תמהיל הכנסות מגוון וגלובלי, בהשוואה לחברות 'סמול קאפ' ממוקדות-סקטור, אשר סבלו מהיצעים מצדם של גופים מוסדיים ומשקיעים פרטיים עם שינוי הסנטימנט החיובי לגביהן".

עוד מוסיף נבות, כי "נתוני החשיפה למניות של גופי הפנסיה בעולם מעידים כי רמת החשיפה ממשיכה לגדול, ולכולם ברור שברמת התשואות הנוכחית בשוק האג"ח (הקונצרני והממשלתי כאחד) קיימת סבירות לא מבוטלת כי מרבית התשואה בשנים הקרובות תגיע קרוב לוודאי משוק המניות".

למרות הפוטנציאל שמזהים באקסלנס בשוק המנייתי בטווח הקצר, נבות מדגיש את הצורך "בבחירה סלקטיבית וזהירה של מניות, תוך שימת דגש על רוטציה סקטוריאלית".

את הדגש בתיק האקוויטי העולמי שם נבות על השוק האמריקאי, אשר לו הוא מקצה 65% מהתיק.

נבות מסביר, כי "העובדה שמרבית מדדי המניות בארה"ב משייטים ברמות השיא שלהם, מעידה להערכתנו כי למרות סביבת המאקרו האנמית והחולשה בתוצאות העסקיות לרבעון הראשון בשל נזקי מזג האוויר, הורדת תחזיות רווח מוקדמת מצדן של רבות מהחברות עשתה את שלה בתהליך הורדת ציפיות המשקיעים".

לדבריו, "לא מן הנמנע שהשילוב של שיפור מתון בכלכלה האמריקאית ונטרול ההשפעה של נזקי מזג האוויר יעלה את הסיכוי להעלאה של ציפיות הרווח ברבעון הקרוב מצד החברות, בעיקר בשורת ההכנסות".

במבט על השוק האמריקאי, מתייחס נבות לארבעה ענפי פעילות - אנרגיה, תעשייה, בריאות וטכנולוגיה.

לגבי ענף האנרגיה הוא מציין, כי "אחרי שפיגר תקופה ארוכה אחרי השוק, נהנה הענף בחודשים האחרונים מסנטימנט חיובי נוכח מכפיל רווח ענפי ממוצע חזוי של 14.4, בהשוואה למכפיל 16 של ה-S&P 500". בין מניות הענף, מזכיר נבות את חברת הקידוח וההפקה EOG Resource, ואת חברת הזיקוק Valero (סימול VLO).

בעניין חברות התעשייה אומר נבות, כי "אנו רואים אפסייד בחברות מתחום התעופה", ומזכיר את מניית American Airlines (סימול AAL).

בסקטור הבריאות נבות סבור כי מבחינת משוואת סיכון-סיכוי, "חברות מתחום המכשור הרפואי נראות מעניינות יותר, בשל המתאם הנמוך יותר שלהן לשוק המניות הכללי", ומזכיר את יצרנית קוצבי הלב מדטרוניק (MDT).

"אירופה מתחזקת"

בסקטור הטכנולוגיה אומר נבות, כי "על רקע המימושים במניות של חברות מתחומי האינטרנט ואבטחת מידע, בולטות דווקא מניות של חברות "הכלכלה הישנה", יצרניות חומרה בתחומים שונים, כגון ג'וניפר (JNPR), המייצרת ציוד אופטי מתקדם ומסכי זכוכית בטכנולוגיה מתקדמת", וכן מזכיר את יצרנית הציוד ההיקפי למחשבים היולט פקארד (HPQ).

לשוק האירופי מקצה נבות 25% מהחשיפה המנייתית, ואומר כי "חוזקו של המטבע האירופי מול הדולר מהווה את הסמן הברור ביותר לתהליך ההבראה אשר מתחולל בכלכלת גוש האירו. בחינה של חברות אירופיות, המתבססות בעיקר על ביקושים ממדינות הגוש, מתארת את שינוי המגמה מתחילת השנה".

נבות מדגיש, כי "גם כאן נדרשת סלקטיביות גבוהה", ובמבט על המדינות השונות בגוש האירו הוא מציין, כי "ההעדפה הסקטוריאלית גוזרת עדיפות למדדי המדינות של צרפת, שוויץ, ספרד, איטליה ואנגליה".

בהסתכלות על ענפים מועדפים מזכיר נבות את ענף הפיננסים, ואומר כי "סקטור זה נראה אחד מהסקטורים הבודדים באירופה שמתאימים ל-buy and hold". עוד הוא מציין את ענפי הבריאות ותעשיית הרכב באירופה.

בין הבנקים המועדפים על אקסלנס מזכיר נבות את ING ההולנדי, UBS השוויצרי, Santander הספרדי, BNP Paribas הצרפתי ו-Lloyds האנגלי.

את יתרת הרכיב המנייתי, 10%, מקצה נבות לשווקים המתעוררים, ואומר כי "אחרי שנים שבהן חשיפה לשווקים המתעוררים הניבה תשואת חסר בהשוואה לשווקים המפותחים, התחלנו לראות החל מ-20 במארס השנה התאוששות מרשימה. את הטון לשינוי בסנטימנט המשקיעים סיפק בעיקר האפקט הפוליטי".

נבות סבור כי המדינות המעניינות בשווקים המתעוררים הן הודו (טכנולוגיה ותעשייה), ברזיל (פיננסים ותחבורה), תאילנד, אינדונזיה וסין (טכנולוגיה ופיננסים), ומניח כי "אם השווקים יישארו יציבים, נראה המשך גידול בביקוש למניות בשווקים המתעוררים".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של אופיר נבות
 ההמלצות של אופיר נבות

תיק המניות הגלובלי
 תיק המניות הגלובלי