גנץ: "במהלך השנה מערך המילואים לא יתאמן"

הקרב על תקציב הביטחון: הרמטכ"ל בני גנץ אמר היום כי "נכון לרגע זה התכניות החשובות מאוד מבחינה ביטחונית והנוגעות למערך המילואים לא יוכלו להתממש השנה"

תוכניות הנוגעות למערך המילואים בצה"ל לא יצאו אל הפועל השנה ובמהלך השנה מערך המילואים לא יתאמן, כך אמר היום (ב') הרמטכ"ל בני גנץ, בטקס מצטיינים במערך המילואים. "סדר העדיפויות הלאומי משתנה, ואיתו, לצערי, גם ההחלטות הלאומיות הנוגעות לביטחון. כתוצאה מכך אנו מתמודדים עם אתגר משאבי מורכב, כמוהו לא ידענו בעבר ועלולות להיות לו השלכות דרמטיות על צה"ל", אמר גנץ, כשהוא מתייחס לדרישת צה"ל ומשרד הביטחון לפתוח את תקציב המדינה ולהעניק תוספת לתקציב הביטחון.

הרמטכ"ל אמר בטקס כי "בימים אלו אנו נאלצים לקבל החלטות כואבות, המשפיעות על כל המערכים, על כל התחומים - במילואים ובסדיר, באימונים בשטח ובעשייה בעורף. למדינה סדרי עדיפויות ברורים, בביטחון לקחנו כבר את מרב הסיכון האפשרי.

"אינני איש בשורות, לכן אומר זאת בכנות ובפשטות: נכון לרגע זה התכניות החשובות מאוד מבחינה ביטחונית והנוגעות למערך המילואים לא יוכלו להתממש השנה. במהלך השנה מערך המילואים לא יתאמן. בעת הזאת תיעדפנו את אימוני הסדיר לפני אימוני המילואים - לא מפני שהם לא חשובים, לא מפני שהם לא נחוצים, אלא מפני שזהו אילוץ משאבי.

"אומר לכם בכנות כי אני מוטרד מהכשירות בהווה ומודאג מאוד מהכיוונים לעתיד. כראש המטה הכללי במדינה השולחת את צבאה אל הקשות שבמשימות, אני מבטיח לכם - נעשה כל שניתן כדי למנוע מהפגיעה בתקציב הביטחון להפוך לפגיעה של ממש בביטחון".

גנץ אמר עוד כי "אין לנו, לי וגם לכם, נכס יקר מאנשינו, ולכן לא אתן למשרתים בצה"ל ולזכויותיהם בסדיר, חובה ובקבע בצה"ל להפוך בני ערובה בקרב לא להם. בכשירותו של צה"ל ובחוסנו אוחזים משרתיו, ההוקרה והתגמול ההולמים למלאכתם לא ישמשו קלף מיקוח בשיח זה".