"ניו-יורק טיימס": ההכנסות ממנויים עלו, הטראפיק והפרסום צנחו

הכנסות ה"ניו-יורק טיימס" מפרסום בפרינט רשמו אשתקד ירידה של 7%, במקביל לירידה של 4.3% בהכנסות מפרסום בדיגיטל

שבוע אחרי הפיטורים הדרמטיים של העורכת הראשית של עיתון ה"ניו-יורק טיימס", ג'יל אברמסון, המצב של המו"ל הניו-יורקי ממשיך להיות מושא החדשות עצמן.

באתר חדשות המדיה המוביל Digiday ניתחו בימים האחרונים את דוח החדשנות הפנימי של העיתון, שדלף לתקשורת ופורסם במלואו באתרים פופולריים כמו BuzzFeed ו-Mashable, והציג מספר סטטיסטיקות וגרפים שמלמדים על מצבו המעט עגום של העיתון בעידן הדיגיטלי.

ה"ניו-יורק טיימס" הצליח מאוד בכל הקשור ליכולת להפוך קוראים אקראיים לקוראים משלמים. כשהעיתון השיק במארס 2011 את חומת התשלום (Pay Wall), שמחייבת גולשים לשלם עבור חלק מהתכנים שהם צורכים, עמד מספר המנויים הדיגיטליים על 100 אלף גולשים. 3 שנים מאוחר יותר המספר זינק ב-700% לכדי 800 אלף מנויים משלמים. כך זינקו ההכנסות מהדיגיטל ב-33% בין 2012 ל-2013, מה שהצליח להביא בשורה התחתונה לעלייה מזערית של 3.7% בהכנסות הכלליות ממנויים.

אבל זה לא ממש הצליח לשפר את שורת הרווח, כיוון שבמקביל המשיכה להירשם צניחה משמעותית בהכנסות מפרסום, ש-76% מהן מגיעות ממהדורת הפרינט. כך, בעוד ב-2009 ההכנסות מפרסום עמדו על כ-800 מיליון דולר, ב-2013 הן עמדו על כ-665 מיליון דולר (ירידה של כ-17%). ההכנסות מפרסום בפרינט רשמו ירידה של 7% בשנה שעברה, במקביל לירידה של 4.3% בהכנסות מפרסום בדיגיטל.

ההסתמכות הרבה על הפרינט בעידן הנוכחי אינה מהלך חכם במיוחד עבור העיתון, כפי שמראה דוח של מחקר המרכז Pew, שלפיו מחצית מהגולשים הבוגרים בארה"ב צורכים חדשות דרך האינטרנט, בעוד שפחות משליש צורכים דרך העיתונות המודפסת. המלחמה היומיומית המתמשכת באונליין גובה קורבנות בכך שהטראפיק של האתר לא מצליח להמריא ולהדביק את הפער של המתחרים.

כך, מאז אפריל 2013 ועד לאפריל 2014 עמד הטראפיק של "ניו-יורק טיימס" על כ-45 מיליון גולשים ייחודיים בחודש, בעוד BuzzFeed נהנה מיותר מ-60 מיליון גולשים, "האפינגטון פוסט" מכ-88 מיליון, ו-Yahoo News עם כ-116 מיליון גולשים ייחודיים.

חלק מהבעייתיות בחוסר היכולת להגדיל את הטראפיק נובעת מהעובדה שגולשים רבים כבר לא נכנסים לאתר בדלת הראשית, אלא מגיעים מאתרים אחרים ובמיוחד מרשתות חברתיות, שם הם מבלים זמן גלישה רב ממהלך היום.

נתונים של חברת המחקר קומסקור מראים כי רק 5.4% מהטראפיק של ה"ניו-יורק טיימס" מגיע מפייסבוק, לעומת 43.2% ב-BuzzFeed או 19.8% ב"ביזנס אינסיידר".

עלייה מתמדת בכמות המינויים - NYT
 עלייה מתמדת בכמות המינויים - NYT