איזה בונוס תקבל ריאל מאופ"א על הזכייה באלופות?

ה"בלאנקוס" יגרפו מינימום 37 מיליון אירו - לפני תוספת משמעותית של זכויות שידור ■ סך הכספים שיחולקו העונה בצ'מפיונס: יותר מ-910 מיליון אירו

הזכייה של ריאל מדריד אמש (שבת) באליפות אירופה ה-10 בתולדות מועדון הכדורגל, לאחר ניצחון 1-4 על היריבה העירונית אתלטיקו מדריד בתום הארכה - תכניס סכומים נאים לקבוצה הספרדית, שבין כה וכה נחשבת לעשירה ביותר בכדורגל העולמי: מענק ההישגיות (Prize Money) שתקבל מאופ"א עבור ההופעה ב-2013/14 בצ'מפיונס ליג יסתכם ב-36.9 מיליון אירו.

אתלטיקו מדריד, שכשלה מולה בגמר בליסבון, תסתפק בסכום קטן יותר רק במעט, של 32.9 מיליון אירו.

יש לציין כי בכך לא יסתיימו התשלומים של אופ"א לשתי הפיינליסטית הספרדיות. מדי עונה מחלקת ההתאחדות האירופית כספים נוספים למשתתפות במפעלים האירופיים, במסגרת הסכמי זכויות השידור הקולקטיביים, לפי מספר פרמטרים - כשהעיקרי מביניהם הוא גודל "השוק" ממנו מגיעות הקבוצות, כלומר - היקף ההשקעה של גופי השידור במדינות מהן מגיעות הקבוצות ברכישת הזכויות (Market Pool).

בעונה הקודמת (2012/13) התחלקו ארבע הנציגות הספרדיות בליגת האלופות ב-73 מיליון אירו מהסעיף האחרון. הפעם, ריאל, אתלטיקו וברצלונה (שהודחה העונה בחצי הגמר) צפויות לגרוף את מרבית השלל הזה (כשנתח קטן יותר יישמר גם לסוסיאדד שעפה בשלב הבתים).

אופ"א צפויה לפרסם את נתוני החלוקה הסופיים במהלך אוגוסט הקרוב. בעונה הקודמת הזוכה בצ'מפיונס, באיירן מינכן, גרפה 55 מיליון אירו מכלל התמלוגים של אופ"א, 19.1 מיליון מתוכם עבור Market Pool. דווקא יובנטוס האיטלקית, שהודחה כבר בשמינית הגמר, זכתה בקופה הגדולה של כספי הטלוויזיה - 44.8 מיליון אירו, בשל הסכם השידורים הנדיב שמגיע לאופ"א מאיטליה, והעובדה שחלקה את כספי הטלוויזיה רק עם עוד קבוצה איטלקית אחת שהגיעה לשלב הבתים ואילך (מילאן).

סך הכספים שתחלק העונה אופ"א באופן ישיר ל-32 המשתתפות בליגת האלופות יסתכם בלמעלה מ-910 מיליון אירו, כ-410 מיליון מתוך סכום זה בגין Market Pool. בעונת 2012/13 הסתכמו הכספים ב-904.6 מיליון אירו. בעונה הבאה (2014/15) צפויה עוגת החלוקה לצמוח בסך של כ-15%.