"המשק האמריקאי בדרך לצמיחה של 3.5% עד 4% בשנה"

תגובות לדוח התעסוקה: "הנתונים מאוששים את ההנחה שצמיחת המשק האמריקאי הואצה ברבעון השני ותמשיך להתחזק בחצי השני של 2014"

  בורסה  וול סטריט  /  צלם: רויטרס
בורסה וול סטריט / צלם: רויטרס

עיני המשקיעים בשוקי המניות, האג"ח והמט"ח היו נשואות היום (ו') למשרד העבודה האמריקאי, אשר ב-15:30 פרסם את דוח התעסוקה לחודש מאי. המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף כ-217 אלף משרות, בהתאם לצפי, לאחר הוספה של 288 אלף משרות באפריל. שיעור האבטלה נותר על 6.3% , לעומת צפי לעלייה של 0.1% ל-6.4% במאי.

מגזרי התחבורה, מסעדות וברים, בריאות ומומחים שונים היו התורמים העיקריים לתוספת המשרות בחודש שעבר בארה"ב. שכר העבודה הממוצע עלה ב-0.2% לרמה של 24.38 דולר לשעה. שבוע העבודה הממוצע נותר על 34.5 שעות.

שיעור ההשתתפות בכוח העבודה נותר אף הוא ללא שינוי ברמה של 62.8%, שפל של 36 שנים.

בתגובה לנתונים אמר Joseph LaVorgna, כלכלן ראשי של דויטשה בנק בארה"ב כי "זה נראה שבחודש הבא שיעור האבטלה צפוי לרדת".

Joshua Shapiro, כלכלן ראשי ב-MFR, ציין כי "הנתונים מאוששים את ההנחה שצמיחת המשק האמריקאי הואצה ברבעון השני ותמשיך להתחזק בחצי השני של 2014. הפד צפוי להפסיק את הרכישות במהלך הסתיו ואז כולם יתמקדו ביום שבו הריבית תתחיל לעלות".

Justin Wolfers, פרופ' לכלכלה באוניברסיטת מישיגן, אמר כי "עם כל חודש שעובר זה ברור יותר ויותר כי צמיחה מתונה יחסית בהיקף המשרות מספיקה בכדי להוריד את שיעור האבטלה".

Millan L. Mulraine, ראש מחלקת מחקר ב-TD Securities, ציין כי "מתרבים הסימנים שהרבעון הראשון היה יוצא דופן ושהמשק האמריקאי בדרך לצמיחה של 3.5% עד 4% בשנה".