ביהמ"ש אישר ייצוגית נגד הפועל ת"א; הפיצוי: עד 1.27 מיליון שקל

מדובר בתביעה שהגיש אוהד הקבוצה נגד עונש 3 משחקים ללא קהל שנפסק למועדון ב-2011/12 ■ הפיצוי עשוי להינתן גם ככניסה למשחקים חלופיים

אוהדי הפועל ת"א / צלם: שלומי יוסף
אוהדי הפועל ת"א / צלם: שלומי יוסף

אלי טביב אמנם משמש כבעלי בית"ר ירושלים כבר כמעט שנה, אבל במקביל הוא ממשיך לסחוב גיבנת לא קטנה מתקופתו בהפועל תל-אביב. בסוף השבוע אישר בית משפט השלום בתל-אביב, בראשות השופטת ריבה ניב, בקשה לתביעה ייצוגית של אוהד הפועל תל-אביב אבי דוידוב כנגד המועדון. התביעה מתייחסת לעונת 2011/12, עת הוחזק המועדון עדיין בידיו של טביב.

באמצעות עורכי הדין ערן דוידוב ועמית דינר ממשרד דוידוב, דינר, גראופן ושות', תבע דוידוב פיצוי עבור 8,500 רוכשי המנויים של הקבוצה, שנבצר מבעדם להגיע לשלושה ממשחקיה הביתיים של הפועל תל-אביב בעונת 2011/12, למרות שרכשו אליהם מנוי - זאת בגין עונש שהטיל בית הדין של ההתאחדות לכדורגל על הקבוצה.

ב-5 במארס 2012 נערך משחק הדרבי בין הפועל תל-אביב למכבי תל-אביב. בעקבות התפרעויות מצד אוהדי הפועל הועמד מועדון הפועל תל-אביב לדין משמעתי בפני בית הדין של ההתאחדות.

בית הדין גזר על המועדון עונש של הפחתת 3 נקודות ליגה וקנס כספי של 40 אלף שקל, ובנוסף קבע כי שלושת המשחקים הביתיים הבאים של הפועל ייערכו ללא קהל. המשחקים שנקבע כי ייערכו ללא קהל הם משחקי הבית של הקבוצה נגד עירוני קריית שמונה, נגד מכבי תל-אביב ונגד בני יהודה.

בבקשה לייצוגית טען דוידוב כי אוהדי הקבוצה נאלצו באותה עונה לראות 19 משחקים בלבד במקום 22.

הדרישה המקורית לפיצוי שהוגשה לבית המשפט עמדה על סכום של 2.6 מיליון שקל, לפי טענה לנזק של 240 שקל לאוהד (80 שקל לכרטיס כפול 3 משחקים).

בית המשפט פסק כי בכל מקרה סכום הפיצוי שתשלם הפועל תל-אביב לא יעלה על 1.27 מיליון שקל. עם זאת, במקרים כגון אלה נוהגים הצדדים להגיע להסדר פשרה במסגרתו יקבלו המבקשים (האוהדים במקרה זה) פיצוי בעל שווי כספי - במקרה זה ככל הנראה אפשרות כניסה למשחקים בתמורה.

מאחר שהקבוצה עברה בסיום אותה עונה לידיו של חיים רמון, ובהסכם בין רמון לטביב נקבע כי מהתשלומים שצריך רמון להעביר לטביב עבור רכישת המועדון יקוזזו סכומי התביעות המשפטיות שיחולו בתקופת טביב - הרי שבכל מקרה מדובר בתביעה שנופלת על תקופת הזמן בה טביב היה בעלי המועדון.