הבנק העולמי חתך תחזית הצמיחה; "יש להתכונן למשבר הבא"

לפי התחזית החדשה שפרסם הבנק העולמי, הכלכלה הגלובלית תתרחב בקצב של 2.8% השנה, בהשוואה לתחזית הקודמת שעמדה על קצב צמיחה של 3.2% ■ הבנק הוריד את תחזית הצמיחה של ארה"ב ל-2.1% ב-2014

ג'ים יונג קים, הנשיא החדש של הבנק העולמי / צלם: רויטרס
ג'ים יונג קים, הנשיא החדש של הבנק העולמי / צלם: רויטרס

הבנק העולמי חתך את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית בעקבות תחזיות צמיחה פושרות מצידן של ארה"ב, רוסיה וסין. כמו כן הבנק קרא למדינות השווקים המתעוררים לדאוג לחיזוק הכלכלות שלהן לפני שהפדרל ריזרב יעלה את הריביות.

לפי התחזית החדשה שפרסם הבנק העולמי, הכלכלה הגלובלית תתרחב בקצב של 2.8% השנה, זאת בהשוואה לתחזית הקודמת שפורסמה בינואר ועמדה על קצב צמיחה גבוה יותר בשיעור של 3.2%. לגבי כלכלת ארה"ב, הבנק העולמי מעריך כי היא תצמח בקצב של 2.1%, נמוך יותר מהתחזית הקודמת שעמדה על 2.8%. הבנק עדכן מטה גם את תחזיות הצמיחה של ברזיל, רוסיה וסין. עם זאת, ב-2015 מעריכים כלכלני הבנק כי הכלכלה הגלובלית תתרחב בקצב מהיר יותר ותצמח בשיעור של 3.4%.

"הכלכלה הגלובלית נתקלה במספר מכשולים בתחילת השנה ביניהם מזג האוויר הקשה בארה"ב, בעיות בשווקים הפיננסים והמשבר באוקראינה", כך לפי הודעה שפרסם הבנק העולמי אתמול. "למרות החולשה בתחילת השנה, הצמיחה צפויה לתפוס תאוצה בהמשך השנה", לשון ההודעה.

עדיין לא התאוששנו באופן מלא מהמשבר", אמר קאושיק באסו, הכלכלן הראשי של הבנק העולמי, במסיבת העיתונאים שערך הבנק. "יש לבצע רפורמות מבניות ולנקוט במדיניות הדרגתית של ריסון פיסקאלי במטרה לשוב לסביבה הכלכלית שהייתה ב-2008. כעת זה הזמן להתכונן למשבר הבא".