מכבי ת"א וחיפה יתחלקו ב-1.8 מיליון שקל מהגמר בכדורסל

האלופה תקבל 1.2 מיליון ש' מהמינהלת, חיפה תסתפק ב-600 אלף; במינהלת מחפשים גורם שידור למשחקים המשניים

מכבי ת"א חוגגת זכייה באליפות ליגת העל בכדורסל 2014 / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה
מכבי ת"א חוגגת זכייה באליפות ליגת העל בכדורסל 2014 / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה

קבוצות ליגת העל בכדורסל ייהנו מתמלוגי שיא ממינהלת עבור עונת 2013/14 שהסתיימה בשבוע שעבר. בימים אלו עורכת המינהלת את הסיכומים הכספיים של העונה, מהם עולה כי הקבוצות ששיחקו העונה בליגה, למעט שתיים, תקבלנה 1.4 מיליון שקל.

בתוך הסכום הזה קיימים 250 אלף שקל שיקבלו כל אחת מהקבוצות בליגה, למעט מכבי ת"א והפועל ירושלים, זאת בגין ההסכם בין ארגון השחקנים למינהלת שנחתם לפני כשנה, במסגרתו הובטח הסכום הנ"ל לקבוצות שלא יחרגו ממכסת ארבעה זרים במשחק במהלך כל העונה. ירושלים ומכבי ת"א היו היחידות שוויתרו כבר בתחילת העונה על האופציה ליהנות מהכסף, כששיתפו יותר מארבעה זרים.

שתי קבוצות זכו לתמלוגים נוספים עבור ההגעה לגמר: מכבי ת"א ומכבי חיפה נהנו מ-1.8 מיליון שקל נוספים מהמינהלת, שהתקבלו מההכנסות ממכירת כרטיסים בסדרת הגמר (זאת אחרי ניכוי הוצאות). מכבי ת"א קיבלה 1.2 מיליון שקל מהסכום הכולל, בעוד שהפיינליסטית מחיפה הסתפקה ב-600 אלף, זאת על-פי הסיכום המוקדם שהתבסס על חלוקת הכנסות לפיה האלופה תקבל שני שלישים מהסכום הכולל, ויריבתה בגמר תקבל שליש.

הסיבה העיקרית לעלייה בתמלוגים העונה היא עונת שיא מבחינת הכנסות, שהסתכמו בכ-25 מיליון שקל.

בתוך כך, במינהלת כבר החלו את ההכנות לעונה הבאה. הסכם הטלוויזיה עם ערוץ 1 עבור המשחק המרכזי יימשך ויבטיח למינהלת 6 מיליון שקל בעונה הבאה. עם זאת, ראשי המינהלת החלו בשיחות לגבי המשחקים המשניים ששודרו העונה במסגרת "ערב הכדורסל של ישראל" בערוץ הספורט. גורמים במינהלת הבהירו כי לא יסתפקו בסכום ששילם ערוץ הספורט בשנה שעברה ועמד על 2.5 מיליון שקל. שיחות גישוש ראשונות כבר נערכו עם צ'רלטון ועם ערוץ 9 ("הערוץ הרוסי").

גם הסכמי השיווק עם הטוטו ועם מפעל הפיס צפויים לשדרוג, ומו"מ מול הצדדים כבר החל. הטוטו, ששילם כ-11.5 מיליון שקל בעונה שעברה (9 מיליון כהסכם שיווק, ועוד 2.5 מיליון שקל עבור "סעיף ישראליות"), מעוניין באלמנטים פרסומיים נוספים בתמורה להגדלת הסכום; גם הפיס, ששילם כ-2.8 מיליון שקל ונהנה בין היתר מביקורים שבועיים של קבוצות הליגה בקהילה, עשוי להגדיל מעט את הסכום.

במינהלת ידונו בימים הקרובים בשינוי נוסף של שיטת המשחקים. מסתמן כי הליגה תשוחק בשיטה של שלושה סיבובים מלאים, ואחריהם יחלו סדרות הפלייאוף. אחת הסיבות לכך היא הרצון להגדיל את כמות המשחקים, על מנת לאפשר לטוטו עוד הימורים שיאפשרו בין היתר את הרחבת הסכם השיווק.

ההערכות הן שגם שיטת הגמר תשונה, ובמקום צמד משחקים כמו השנה - לראשונה מאז עונת 2004/05 ישחקו שתי הפיינליסטיות בסדרת גמר "רגילה" (ללא הפרשים).