יעורר שוב סערה? תקציב הפרסום של מכללת אפקה יוצא למכרז

במכרז הקודם התקוממו רבים בענף, לאחר שהתברר כי 23 משרדים התמודדו בו

מכללת אפקה / צלם: תמר מצפי
מכללת אפקה / צלם: תמר מצפי

המכרז האחרון שנערך על תקציב הפרסום של מכללת אפקה נחשב לאחד המכרזים המסמנים את השפל בתפיסת המקצועיות שאליו הגיע ענף הפרסום. ל"גלובס" נודע כי עתה, בתום 3 שנות התקשרות עם משרד הפרסום פוגל-אוגילבי, יוצא התקציב שוב למכרז. מנהלת השיווק של המכללה פנתה באחרונה למספר משרדי פרסום והזמינה אותם לקחת חלק במכרז שצפוי לצאת לדרך בקרוב.

תקציב הפרסום של המכללה טופל בעבר בעיקר על-ידי משרדים קטנים-בינוניים, בהם JWT, אקספרט ורגב-קויצקי.

התקציב נחשב ל"קו פרשת מים" בענף הפרסום, זאת לאחר שבמכרז האחרון שנערך התמודדו עליו כ-23 משרדים, מבלי שידעו כי זאת כמות המשתתפים בו.

במכללה לא הסתפקו בשלב הראשון במצגות משרד, כמקובל בחלק מהמכרזים, אלא ביקשו וקיבלו הגשת קריאייטיב לשילוט חוצות ואינטרנט. המשמעות הייתה שבבואם לבחור מי יעלה לשלב הבא של המכרז, צפתה הנהלת המכללה ב-23 דוגמאות קריאייטיב.

בסופו של דבר הוחלט במכללה להעלות לשלב הבא 8 משרדים, שנדרשו להגיש קריאייטיב מלא. לאחר ההגשה הסופית, הוחלט כי התקציב יטופל בפוגל-אוגילבי.

המקרה הצליח לקומם את הענף, עד שאחד מהסמנכ"לים שמשרדו לקח חלק במכרז חשף את חליפת מכתבים בינו לבין הנהלת המכללה, כשהתברר מהי כמות המתמודדים על התקציב - בעיקר לאור העובדה שלא מדובר במכללה עתירת תקציבים.

במכללה טענו אז כי הם ציפו "רק" ל-8 מתמודדים והופתעו מההיענות, ואילו הבכיר טען כי היה על המכללה להבהיר למתמודדים כי זהו ההיקף הקיים ולאפשר להם להחליט אם הם רוצים להתמודד או לא.

"אני מרגיש שנפלתי לתוך מלכודת. גם כשכבר הבנתי את גודל המכרז שניהלתם, שהביא אותי ואת חברי לענף הפרסום למכרז רב-משתתפים שערורייתי בקנה-המידה שלו, עם סיכויי זכייה שקרובים לזכייה בלוטו, ברור שהשתיקה שלכם היא בגדר חטא על פשע", כתב אז הבכיר.