מהלך "יום שני ללא בשר" לא ישתתף בתחרות Effie Awards

בעמותת "חיים בסביבה" של מיקי חיימוביץ' טוענים כי בשונה משנים קודמות, העבודות שעלו לגמר תחרות השיווק נדרשו לשלם סכום כסף לא מבוטל, אך סיכוייהן לזכות פחתו משמעותית ■ הנהלת התחרות: "כפיות-טובה של העמותה"

עמותת "חיים בסביבה" של מיקי חיימוביץ', המובילה את פרויקט "יום שני ללא בשר", החליטה לפרוש מתחרות האפי (Effie Awards), שבמסגרתה עלתה לשלב הגמר. זאת, לאור דרישת הנהלת התחרות כי העמותה תשלם עבור ההשתתפות בשלב זה סכום נוסף של כסף.

בעמותה טוענים כי הסכום הנוסף הנדרש הוא כ-6,000 שקל - סכום לא מבוטל, שווה ערך למספר חודשי פעילות של העמותה.

לדברי ליאת צבי, מבעלות משרד הפרסום "הקליניקה" המתמחה בקידום אג'נדות סביבתיות, שהייתה חלק מהפרויקט, מסבירה: "בעבר, כשלשלב הגמר עלו רק 3 עבודות, אפשר היה להיות בטוח בזכייה, וכך אפשר לזכות לחשיפה ולכבוד מסוים, שחשבנו ששווים את הכסף. כיום שונו חוקי התחרות, כך שיש סף של ניקוד שממנו והלאה כולם עולים לגמר, ומצאנו את עצמנו בסיכוי של 1 ל-8 במקום זכייה בטוחה - במקרה הזה זה לא שווה את הכסף".

עוד היא טוענת כי "עמותות אחרות שניגשו לתחרות, מגובות במשרדי פרסום עתירי תקציבים. זה לא המקרה ב-Meatless Monday ('יום שני ללא בשר'). במקרה הזה העמותה ניגשת עצמאית לתחרות ומשלמת מכיסה את מלוא הסכום".

"מאמץ להשאיר את העמותה בתחרות"

לדבר צבי, "אין בעיה בכך שמארגני התחרות רוצים להרוויח יותר כסף על כמות ההגשות, אבל אם כבר עשו קטגוריה של עמותות ופעילות ציבורית - לפחות שמולם יתנהלו אחרת. זה לא פרגון אמיתי לעמותות - בעיקר לאור העובדה שבמקרה שלנו מדובר בארגון שונה מעמותות שהעבודות שלהן מוגשות על-ידי משרדי פרסום גדולים, המגישים עבודות בזה אחר זה".

בהנהלת התחרות דוחים היום (ד') את הביקורת על הסף: מבחינתם נעשה מאמץ גדול להשאיר את העמותה בתחרות.

לטענת הנהלת התחרות, בעמותה ידעו היטב את המחירים כשנכנסו לתחרות, ולעמותות מדובר במחירים נמוכים משמעותית מגופים מסחריים. עוד נטען כי מאמצים גדולים נעשו כדי להשאירם בתחרות - בין אם מדובר בהצעות לפריסת תשלומים או במתן כרטיס נוסף לארוחת הערב החגיגית המלווה את הזכייה.

היום הוחלט על פיצול הקטגוריה לשניים - עמותות לחוד ומגזר ציבורי לחוד - אבל כבר כמה שנים שאנחנו לא מאפשרים זכייה בטוחה, מאחר שבעבר נוצרו מקרים אבסורדיים שעבודות זכו בזהב עם ניקוד נמוך יחסית, ולו רק בשל העובדה שהיו ראשונים בדירוג.

"למרות כל ניסיונותינו, בעמותה מעדיפים להתחפר בעמדתם, ואם הם מעדיפים לעזוב באופן הפגנתי, מדובר בכפיות-טובה", נמסר מהנהלת התחרות.

תחרות Effie Awards היא תחרות בינלאומית, המתקיימת בכ-40 מדינות ובהן ישראל. בתחרות נבחנים מהלכי שיווק ותוצאותיהם. איגוד השיווק הישראלי, יחד עם איגוד חברות הפרסום והמרכז הישראלי לניהול (המי"ל), מקיימים את התחרות בישראל בשנת 2014 זו השנה ה-14.

לתחרות השנה הוגשו 93 מהלכים שהתמודדו ב-14 קטגוריות. הפרוייקט של יחיימוביץ' עלה לגמר בקטגוריית "עמותות ופעילות ציבורית", שבה הוגשו 13 עבודות והגיעו לגמר כאמור 8.

בהגשה הוצג הישג של ירידה של 10% בצריכת הבשר בישראל, לאחר שנים שבהן נרשם גידול עקבי בצריכה. כמו כן הוצגו עשרות אלפי עובדים שמקיימים "מיטלס מאנדיי" במקומות העבודה שהעמותה הגיע אליהם, הקמת שדולה בכנסת לקידום הפחתת בשר, אתר ועמוד פייסבוק פעילים המסייעים למי שרוצה להפחית צריכת בשר וכדומה.