השירות בהוט לא ישתפר

האג'נדה של דרהי היא שיפור שורת הרווח על חשבון השירות

פטריק דרהי / צילום: איל יצהר
פטריק דרהי / צילום: איל יצהר

רוצים לדעת את האמת בעניין איכות השירות של הוט, בלי משחקים והעמדות פנים? אז ככה: מי שרוצה שירות איכותי או מצפה לקבל שירות כזה עבור המחיר שהוא משלם עבור החבילה של הוט - לא יקבל, ושלא יצפה. פשוט.

שנים אנחנו מתעסקים בשירות של הוט, תחת הבעלים הנוכחיים ותחת בעלים קודמים, וכל פעם מתפלאים מחדש, שואלים את עצמנו איך זה יכול להיות, ועובדה - זה קורה כל פעם מחדש.

זה תמיד משתפר קצת בעקבות יוזמות נקודתיות של מנהלים, וחוזר ומידרדר ברגע שצריך לשפר את שורת הרווח. למעשה, מעולם האסטרטגיה של הוט לא הייתה מכוונת שירות, אולי בתחילת הדרך. משהו ב-DNA של החברה הוא כזה, אז מי שרוצה את החבילה של הוט, שיידע שהיא כוללת שירות גרוע וזהו.

הבעלים הנוכחי בהוט, פטריק דרהי, מייצג מודל חד-משמעי וברור לגבי השירות, וצריך להבין אותו כדי לדעת מדוע השירות של הוט יישאר ככל הנראה כמו שהוא, פלוס עליות וירידות פה ושם.

דרהי חשף אותו במסיבת העיתונאים הראשונה שערך בישראל בפני התקשורת המקומית לפני מספר חודשים. הוא אמר, ללא כחל ושרק, שהשירות בחברות תקשורת בכל העולם יוצא מהחברות ועובר למיקור חוץ.

הוא הוסיף כי השירות בחברות תקשורת הוא לא העיסוק המרכזי של החברות, ובכך ניסה להצדיק את האסטרטגיה שלו להוציא את השירות של הוט למיקור חוץ ולהתמקד בחבילות טריפל כוללות שהממשק עם הלקוח בהם הוא מינימלי. בדיוק כמו בסלולר. פשוט, יעיל לחברות, ורע לצרכן.

זוכרים מה אמרו לנו לפני חצי שנה בהוט בעקבות הוצאת הטכנאים והשירות למיקור חוץ? הבטיחו שהשירות יהיה יותר טוב, ושברגע שהעובדים והטכנאים יעבדו תחת מיקור חוץ, אזי החברה תוכל לתת שירות יותר מקצועי וגמיש? מה שקיבלנו הוא שהשירות והטכנאים עברו למיקור חוץ, לחברה שקשורה בקשרי משפחה של דרהי, ובכך עזרו לשפר את שורת הרווח של הבעלים. חוץ מזה לא קיבלנו שום יתרון, אלא להפך.

לכן, בואו ונפסיק את האשליה והציפייה שהוט תתעשת והשירות שלה ישתפר. זו החברה, וככה היא עובדת. קבלו מחיר אטרקטיבי לטריפל, ותתפללו שלא תצטרכו שירות שהוא טיפה יותר מורכב מאשר לדבר עם נציג אחרי שעה המתנה.