שופרסל נכנעה ללחץ: תוריד מחירים בסניף נווה-שאנן בחיפה

הרשת הורידה את המחירים בסניף השכונתי "שופרסל שלי" בשכונת נווה-שאנן בחיפה, וזאת בעקבות קריאתו של ראש העירייה יונה יהב

סניף שופרסל שלי / צלם: תמר מצפי
סניף שופרסל שלי / צלם: תמר מצפי

הלחץ על שופרסל עבד, והיא הוזילה את מוצריה בסניף השכונתי בחיפה - כך עולה ממצאי המועצה לצרכנות, בעקבות קריאתו של ראש עיריית חיפה יונה יהב להורדת המחירים בעיר.

במהלך 2013 העלו ממצאי המועצה לצרכנות כי סניף שופרסל שלי בחיפה הוא מהיקרים ביותר בארץ. הסניף המדובר נמצא בלב שכונת נווה-שאנן, שהיא השכונה הגדולה במדינה (70 אלף איש), המורכבת מרוב מוחץ של סטודנטים הלומדים באוניברסיטת חיפה ובטכניון ובחלקה גם מאוכלוסייה מבוגרת שמטבע הדברים מתקשה לצאת מהשכונה כדי לקנות ברשתות המוזלות מחוץ לעיר.

לפני מספר חודשים פנה יהב אל הרשת בדרישה להפחית מהנטל הכבד על התושבים, ופנה למועצה לצרכנות בבקשה לסיוע במעקב ובפיקוח.

מתוצאות בדיקה חוזרת שערכה כעת המועצה באמצעות סמ"ל (סיירת המועצה לצרכנות) עולה כי סניף שופרסל שלי בעיר - הפורמט העירוני היקר יותר מבית שופרסל - הוזל באופן משמעותי, וכעת הוא זול ממרבית סניפי שופרסל שלי בארץ.

"הסניף היה מהיקרים במדינה", אומר מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, "וכעת התברר שהוא הפך אחד מהזולים במדינה, לאחר שראש העיר דרש מהרשת להוריד מחירים. זה מראה שמעורבות ראשי הערים במאבק נגד יוקר המחיה משפיעה, ואנו קוראים לראשי עיר נוספים להצטרף למאבק".

תושבי קריית היובל עדיין ממתינים שהמחירים יירדו

נזכיר כי גם בקריית היובל בירושלים וגם במצפה רמון התעוררה בעבר מחאה נגד מחירי שופרסל במקום באין תחרות קרובה. בעוד שבמצפה רמון הומר הסניף והפך לשופרסל דיל, בקריית היובל עדיין לא השתנה שום דבר משמעותי.

"נפגשנו כ-10 פעמים לשולחן המשא-ומתן מול נציגי שופרסל", מספר ניר ינובסקי-דגן, סגן יו"ר המינהל הקהילתי יובלים וממובילי המאבק בשכונה. "הדרישות שלנו נשארו באותו מקום, אבל הגישה שלהם השתנתה לאט. בהתחלה אמרו שיורידו מחירים במחלקה אחת, אחר-כך ביותר, ובסוף דיברו על 'ירידה דרמטית' במחיר - שבה הם מתחייבים לפער של 10-15% ביחס לסניפי שופרסל דיל, כך שאנחנו עדיין לא מרוצים. בינתיים אנחנו ממשיכים עם משמרת המחאה מדי יום שישי, ועדיין מכוונים לסופר פרטי ממול. במקביל אנחנו ממשיכים לעבוד על הקמת הקואופרטיב".

בשופרסל בחרו לא להגיב לממצאים.