מצפצפים על גדעון סער? מרכולים בת"א: "נפתח בשבת"

שר הפנים אמנם הכריז כי החל מהשבוע חל איסור להפעיל מרכולים בשבת בתל-אביב, אך שיחות שערכנו עם עם עשרות סניפים בעיר מעלה שהם כלל לא קיבלו הנחיות חדשות: "בטח שאנחנו פתוחים, ייקח זמן"

תושבים רבים בתל-אביב זועמים בעקבות הוראתו אתמול (א') של שר הפנים גדעון סער לאסור על פתיחת מרכולים בשבת כבר מהשבוע, אך בדיקת חדשות 2 Online מעלה כי רבים מהעובדים ומהסניפים כלל לא מודעים להנחיה החדשה, ואצלם "הכול רגיל".

התקשרנו הבוקר (ב') לעשרות סניפים של הרשתות AM:PM, טיב טעם וסופר יודה, כדי לבדוק האם בהתאם להנחיית השר סער, הסניפים אכן יהיו סגורים בשבת הקרובה. אף נציג מאף רשת לא אמר לנו שהחנות תהיה סגורה - ורובם אף אמרו שהחנויות יעבדו כרגיל.

"נראה לי שאנחנו פתוחים, לא אמרו לנו שום דבר", אמרו לנו בסניף טיב טעם ברחוב החשמונאים בתל-אביב. בסניף בבן-יהודה אף התפלאו על השאלה, ורק בסניף דיזנגוף אמרו לנו שכרגע לא יודעים סופית, אך בינתיים הם פתוחים כרגיל.

"שמעתי היום בחדשות משהו שסוגרים סניפים של טיב טעם בגלל החוק החדש", אמר מי שענה לטלפון בסניף הרשת ברחוב נחלת בנימין. "ברמת העיקרון כל סניפי טיב טעם פתוחים בימי שבת. אני עובד כרגיל, ולא אמרו לי שום דבר".

הרשת שאולי שינתה את הרגלי הצריכה של התל-אביבים היא AM:PM, שם אמרו אתמול כי מדובר בהחלטה "אומללה". במספר סניפים אליהם התקשרנו אמרו לנו שהם עובדים כרגיל. "השבוע כן, ייקח זמן עד שזה ישתנה", אמרה לנו אחת העובדות בסניף ברודצקי.

גם ברשת סופר יודה, לה 9 סניפים בתל-אביב, עדיין לא יודעים סופית איך יתמודד עם ההחלטה החדש של שר הפנים. "השבת הזאת נראה לי כן, אני לא יודע בדיוק עוד, תתקשר במשך השבוע. בינתיים אני לא יודע זה עוד לא סגור", אמרו לנו בסניף באבן גבירול. בסניף אחר אמרו כי לא קיבלו אף הנחיה חדשה מבעל הבית.

העירייה תעתור לבג"ץ נגד ההחלטה

השר סער הודיע אתמול כי תוקף ההחלטה הוא מיידי, כלומר כבר מיום שישי הקרוב. ייתכן כי עיריית תל-אביב תעתור לבג"ץ כדי להוציא צו ביניים שיקפיא את ההחלטה והמרכולים ייפתחו מחדש.

השר אישר את פעילות המתחמים המסחריים בנמל תל-אביב, בנמל יפו, ב"מתחם התחנה" בנווה-צדק ואת פעילות חנויות נוחות הצמודות לתחנות דלק. ההחלטה התקבלה לאחר שבחודש יוני בשנה שעברה, קבע בית המשפט העליון כי על עיריית תל-אביב לאכוף את חוק העזר לסגירת העסקים בשבת.

רבים מתושבי העיר, ובראשם ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי, זעמו על ההחלטה. "זה מחזיר את תל אביב-יפו ואת מדינת ישראל כולה עשרות שנים אחורה. החלטת השר פוגעת בדמוקרטיה העירונית", אמר חולדאי.

גם שר האוצר יאיר לפיד הגיב בתקיפות וכינה את ההחלטה "תמוהה".