מנכ"ל בנק JP מורגן: "אני חולה בסרטן הגרון"

בהודעה שפרסם כתב דיימון כי בקרוב יעבור טיפולים ובכוונתו להישאר מעורב בעסקי הבנק

ג'יימי דיימון / צילום: רויטרס
ג'יימי דיימון / צילום: רויטרס

ג'יימי דיימון, מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב, ג'יי.פי מורגן צ'ייס , הודיע אתמול (ג') שהוא אובחן כחולה בסרטן גרון, שניתן לריפוי, והוא מתכנן להישאר מעורב בניהול עסקי הבנק.

במזכר לעובדי הבנק ובעלי המניות שלו כתב דיימון, 58, שהגידול התגלה בשלב מוקדם, והוא מוגבל לאתר הראשוני שלו ולבלוטת הלימפה הסמוכה בצד הימני של הצוואר. הוא יעבור טיפול כימותרפי והקרנות שצפויים להימשך כשמונה שבועות. החברה לא מסרה באיזה שלב מצוי הגידול.

"אני מרגיש טוב מאוד כעת, ואודיע לכם אם מצב בריאותי ישתנה", כתב דימון. "חשוב לציין שאין כל ראיה לסרטן במקומות אחרים בגוף".

הגידול נחשף כאשר דיימון לא חש בטוב זה שבועיים והלך לרופאים, מסר מקור יודע דבר. בשבוע שעבר הוא עבר כמה בדיקות וביקר אצל כמה רופאים. דיימון מעולם לא עישן.

לפי המקור יודע הדבר, לחברה יש תוכנית החלפה שלו לטווח קצר, בינוני וארוך. עם זאת, הידיעה על המחלה היא מכה לא צפויה לבנק. דיימון, שמכהן כמנכ"ל זה שמונה שנים, נחשב לאחראי לניווט המוצלח של ג'יי.פי מורגן במהלך המשבר הפיננסי.

בשנים האחרונות, עם זאת, הבנק נקלע לרוחות נגדיות חזקות שפגעו בדימוי הנוצץ שלו. ב-2012 הוא הפסיד 6.2 מיליארד דולר בהימורי נגזרים מסוכנים, שהתפרסמו כעסקאות של "הלווייתן מלונדון" - סוחר אחד שהיה אחראי להימורי ענק. בסוף 2013 הבנק הסכים לשלם לממשל האמריקאי 13 מיליארד דולר כדי להסדיר האשמות שהוא הגזים בסיווג איכות המשכנתאות שהוא מכר למשקיעים לפני המשבר הפיננסי.

ההפסד המאסיבי שגרם "הלווייתן מלונדון" גרם לכמה בעלי מניות בשנה שעברה לדרוש מדיימון לפרוש מכהונת יו"ר הבנק, שגם בה הוא מחזיק, אבל הם נסוגו מדרישתם כאשר בעלי בריתו של דיימון רמזו שהוא יעזוב את הבנק אם יצטרך לוותר על אחד משני התארים שלו.

"אחת הסיבות העיקריות שאני בעל מניות היא ג'יימי דיימון, וזו הסיבה העיקרית בהחלט", אמר מייקל הולנד, מייסד חברת ניהול נכסים הקרויה על שמו עם יותר מ-4 מיליארד דולר בהשקעות, כולל מניות ג'יי.פי מורגן. "בנתונים ובביצועים הוא אחד המנכ"לים הטובים ביותר בתעשייה הפיננסית בדורנו".

מניית הבנק איבדה אמש 0.6% בלבד במסחר שאחרי סגירת הבורסה.