פוענח רצח שלי דדון: נהג מונית מהכפר אעבלין הודה ברצח

כחודשיים לאחר שנמצאה גופתה של שלי דדון ז"ל, בת 19 מעפולה, המשטרה והשב"כ הצליחו לפענח את רצח הצעירה שהייתה בדרכה לריאיון עבודה ■ חשוד מרכזי בפרשה נעצר ■ הפרטים המלאים עדיין אסורים לפרסום

רצח התאבדות  / צלם: טינקסטוק
רצח התאבדות / צלם: טינקסטוק

התפתחות דרמטית בחקירת רצח הצעירה שלי דדון: המשטרה והשב"כ עצרו בשבועות האחרונים חשוד בביצוע הרצח במגדל העמק לפני כחודשיים - כך הותר היום (א') לפרסום. החשוד ברצח הוא חוסיין ח'ליפה, נהג מונית בן 34 מהכפר אעבלין הסמוך לשפרעם. מהמשטרה נמסר כי "מניעי הרצח טרם הובררו, והמניע הלאומני עדיין לא נשלל".

ח'ליפה נעצר יחד עם שני בני אדם נוספים - אחיו הצעיר, גם הוא נהג מונית, ובעל תחנת המוניות, תושב העיר שפרעם. מספר ימים לאחר מעצרם של השלושה, שוחררו אחיו של ח'ליפה ומנהל תחנת המוניות, לאחר שנמצא כי לשניים אין קשר לרצח. על פי המשטרה, ח'ליפה הודה בחקירתו ברצח הצעירה ואף שיחזר אותו.

בחקירתו הוא הודה כי בבוקר יום הרצח, לאחר שהוריד עובדים באחד המפעלים כמדי בוקר, המשיך בדרכו למרכז העיר, שם באחת מתחנות ההסעה אסף במוניתו את המנוחה, אשר ביקשה להגיע לריאיון באזור התעשייה במגדל העמק. החשוד הוביל לכאורה את המנוחה לחניון נטוש בפאתי אזור התעשייה הקרוב ליעד הנסיעה שם רצח אותה ונמלט עם מוניתו מהמקום תוך שהוא מנסה להעלים ראיות.

"הפיענוח התאפיין במקצועיות, נחישות ודבקות במטרה, וזאת הודות לחיבור בין המשטרה לשירות הביטחון הכללי. כל גוף ניצל את יתרונו היחסי להשגת המטרה, עובדה שהביאה לפיענוח הרצח", מסר מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו.

הפרשה החלה לפני כחודשיים, כשדדון בת ה-19 הייתה בדרכה מביתה שבעפולה לריאיון עבודה באזור מגדל העמק. לאחר שעות של חוסר ודאות נמצאה גופתה על ידי שוטרים בחניון סמוך כשעליה סימני דקירה. המשטרה פתחה בחקירה והעריכה תחילה כי הרקע לאירוע לאומני.

לפני כשלושה שבועות הותר לפרסום כי נעצרו שישה צעירים ערבים, תושבי אחד הכפרים הסמוכים לנצרת, בחשד לביצוע הרצח. השישה נעצרו לאחר שהתברר כי השתמשו בכרטיס האשראי של שלי דדון. המשטרה הזרימה כסף לחשבונה של דדון בכדי להדק את הטבעת סביבם, ובסופו של דבר יוחסו להם עבירות של רצח, התארגנות בלתי חוקית ופעילות טרור.

כעבור מספר ימים השישה שוחררו מבלי שהוגש נגדם כתב אישום, לאחר שהתברר שמצאו את ארנקה של דדון, שנזרק לאחר ביצוע הרצח בכניסה לכפרם. הצעירים טענו כי במהלך השבוע הראשון של מעצרם נמנע מהם להיפגש עם עורך דין. נראה היה שהדבר גרם לתסכול רב אף יותר בקרב בני משפחתה של הצעירה, שממתינים לבשורה באשר ללכידת רוצחיה.

"מהיום הראשון שעצרו את הבנים שלנו, ידענו שהם אינם קשורים לסיפור הזה", סיפר אביו של אחד העצורים. "המשטרה והשב"כ עלו על עץ גבוה ומנעו מהם להיפגש עם עורכי דין. בסוף התברר שהם לא קשורים לאירוע".