שמעוני-פינקלשטיין ירכוש מדיה עבור פוגל-אוגילבי

באחרונה פורסם כי חברת המדיה העולמית קראט הפסיקה את ההתקשרות של החברה בארץ עם פוגל-אוגילבי, והוא נאלץ למצוא פתרון לרכישת מדיה ללקוחותיו

דודי שמעוני ודוד פוגל / צילומים: תמר מצפי
דודי שמעוני ודוד פוגל / צילומים: תמר מצפי

משרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין ירכוש מדיה עבור משרד הפרסום פוגל-אוגילבי - כך נודע ל"גלובס". יצוין כי זו הפעם הראשונה שבה שמעוני-פינקלשטיין רוכש מדיה עבור משרד אחר.

בפוגל חיפשו בשבועות האחרונים אלטרנטיבות שבאמצעותן יוכל המשרד לרכוש מדיה - זאת לאחר שסוכנות המדיה קראט, שרכשה עבור המשרד מדיה בחודשים האחרונים, הפסיקה עמם את ההתקשרות.

אחת האפשרויות שעמדה על הפרק הייתה התקשרות מחודשת עם קבוצת מקאן-אריקסון, ויוניברסל מקאן - חברת המדיה של מקאן - כבר נערכה לקנות למשרד מדיה עבור שני קמפיינים, אך ברגע האחרון הוחלט בפוגל להתקשר עם שמעוני-פינקלשטיין.

כפי שנחשף ב"גלובס", לאחר 4 חודשים של פעילות משותפת בין הצדדים, הגיע שיתוף-הפעולה אל קצו בטונים צורמים, המלווים בשלב זה בחליפת מכתבים של עורכי דין. זאת, לאחר שבעלי המניות הבינלאומיים בקראט העולמית החליטו לא להמשיך את ההסכם בין הצדדים.

בפוגל ניהלו סדרת פגישות עם חברות מדיה ומשרדי פרסום, במטרה למצוא גוף שירכוש עבורם את המדיה. עם זאת, לאור הירידה בפעילות המשרד בשנים האחרונות, וכן חוב של כמה מיליוני שקלים שיש לו עדיין לחברת מדיה קום מקבוצת אדלר-חומסקי, רוב חברות המדיה לא ששו לצרף את המשרד לתמהיל לקוחותיהם, והמשרד כאמור כמעט ונדחק לרכוש את המדיה שלו באמצעות יוניברסל מקאן.

הצדדים כבר שיתפו פעולה בעבר, בתקופה שבה פוגל היה גדול משמעותית. אבל בשנים שלאחר תחילת ההתקשרות פוגל הלך ונחלש כשאיבד מספר תקציבים משמעותיים - המשמעותי שבהם הוא של המשביר החדש לצרכן, שעבר לקבוצת מקאן-אריקסון, שכבר הייתה לה דריסת רגל בתקציב - בגלל המדיה.

ירידה בהיקפי הפרסום

בעקבות כך איבד פוגל את מקומו בטבלת עשרת משרדי הפרסום הגדולים, אך ההתקשרות עם יוניברסל הסתיימה רק כשלקוח משמעותי אחר של המשרד - "מתאים לי" - עבר למקאן-אריקסון. אז החל המשרד לבחון אופציות נוספות לשיתוף-פעולה ובחר במדיה קום שלא אדלר-חומסקי.

במשך כ-5 שנים רכש פוגל את המדיה שלו באמצעות קבוצת אדלר-חומסקי, ותנאי התשלום שהמשרד העניק לו איפשרו לו לצבור חוב גדול. בסופו של דבר הופסקה ההתקשרות בין הצדדים, והם הגיעו ביניהם להסדר תשלומים שאמור להתפרס על מספר חודשים. בפוגל חברו לסוכנות המדיה העצמאית קראט, וגם לשם אמורים להיות משולמים סכומי כסף בחודשים הקרובים.

עתה, כאמור, חובר פוגל לשיתוף-פעולה עם שמעוני-פינקלשטיין, שלמרות היותו משרד לא גדול מבחינת ההיקפים הכספיים של התקציבים שבהם הוא מטפל, הצליח כל השנים לרכוש את מלוא המדיה ללקוחותיו - גם בעידן שבו הכוח עבר לחברות המדיה הגדולות.

דודי שמעוני, מבעלי המשרד, צמח בתחום המדיה ולא מתחום הפרסום, ובעבר אף היה קשור בהסכם ייצוג עם חברות מדיה עצמאיות ובהן קראט. עם הלקוחות שעבורם רוכש שמעוני-פינקלשטיין מדיה נמנים חברת מכשירי תנועה, קבוצת פררו, תדיראן (באופן חלקי), האוניברסיטה העברית, ויליפוד ועוד.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של פוגל-אוגילבי עמד ב-2011 על כ-42.5 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2012 רשם המשרד קיטון לכ-39 מיליון דולר, וב-2013 נרשם קיטון נוסף לכ-34 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-10 מיליון דולר במחירים ריאליים.

היקף הפרסום של שמעוני-פינשקלשטיין עמד ב-2011 על כ-54.6 מיליון דולר, ב-2012 על כ-38.3 מיליון דולר, וב-2013 הגיעו היקפיו לכ-37.9 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-12 מיליון דולר במחירים ריאליים.

דודי שמעוני מסר בתגובה: "אוכל לאשר שאנו בוחנים בחיוב שיתוף-פעולה ברכש המדיה עבור פוגל-אוגילבי".

מפוגל-אוגילבי נמסר: "אנחנו עומדים לחתום על הסכם לשיתוף-פעולה לקניית מדיה משותפת עם שמעוני-פינקלשטיין".

פוגל אוגליבי
 פוגל אוגליבי