אין על גראנד סלאם: סכום הפרסים ב-יו.אס אופן יעמוד על 38.3 מיליון ד'

הטורניר בניו יורק העלה את הכספים לטניסאים ב-11.7%; המנצחים ביחידים יקבלו 3 מיליון ד' כ"א ■ תוך 3 שנים זינקו סכומי הפרסים ב-64%

מריה שראפובה / צילום: רויטרס
מריה שראפובה / צילום: רויטרס

מארגני טורניר היו.אס אופן ממשיכים להגדיל משמעותית את סכומי הפרסים המחולקים לטניסאים. היום (ה') הם הודיעו כי סך הפרסים בגראנד סלאם שייפתח בניו יורק בחודש הבא, יעמוד על 38.3 מיליון דולר - שיא כל הזמנים ועלייה של 11.7% בהשוואה לשנה שעברה.

הזוכים בטורניר היחידים, נשים וגברים, ייהנו מפרס כספי של 3 מיליון דולר כל אחד, לעומת 2.6 מיליון דולר בשנה שעברה. המפסיד בגמר יקבל 1.45 מיליון דולר. עבור מוקדמות הטורניר הוקצו סכומי פרסים של 1.5 מיליון דולר.

בשלוש השנים האחרונות בלבד זינקו סכומי הפרסים באליפות ארה"ב ב-64.6%. יו.אס אופן 2014 ייערך בניו יורק בין 25 באוגוסט ל-8 בספטמבר.

התוכנית להעלאת סכומי הפרסים ביו.אס אופן היא חלק מחזון של המארגנים ואיגוד הטניס האמריקאי (USTA), להעמיד את סך הפרסים על 50 מיליון דולר בטורניר של 2017. גם אחרי העלאת הפרסים, היו.אס אופן עדיין לא יהפוך לטורניר המתגמל ביותר בסבב הטניס - אליפות ווימבלדון שהסתיימה בשבוע שעבר חילקה פרסים בסך 42 מיליון דולר; באליפות אוסטרליה חולקו השנה 33 מיליון דולר, וברולאן גארוס בפאריס עמד סך הפרסים על 34.5 מיליון דולר.