אפל תנסה לצמצם את הפגיעה באיכות הסביבה

החברה הודתה כי עליה להתייחס לפליטות הפחמן של שותפיה ולצריכה ההולכת וגדלה של מים על ידה, על אף שמסרה כי צימצמה באופן חד את פליטות גזי החממה שלה

אפל
אפל

אפל הודתה אתמול (ד') כי עליה להתייחס לפליטות הפחמן של שותפיה ולצריכה ההולכת וגדלה של מים על ידה, על אף שיצרנית האייפון מסרה כי צימצמה באופן חד את פליטות גזי החממה שלה.

בשנה שעברה שכרה אפל את מי שעמדה בראש ה-Environmental Protection Agency, ליסה ג'קסון, כדי לקדם מיזמים למען איכות הסביבה, בעקבות ביקורת שהופנתה אליה בשל רמת הפליטות ובשל השימוש בחומרים רעילים. משקיעים אומרים כי היא שיפרה את נוהגי העבודה שלה וכי זכתה לדירוגים טובים יותר מקבוצות כמו גרינפיס.

אתמול פרסמה החברה את דוח האחריות הסביבתית שלה לשנת 2014, ובו נאמר כי ההשקעות של החברה באנרגיה מתחדשת סייעו לצמצם את עקבות הפחמן מהשימוש באנרגיה בשיעור של 31% החל משנת הכספים 2011 ועד לשנת הכספים 2013, זאת למרות עלייה של 44% בצריכת האנרגיה במהלך אותה תקופה.

החברה, שבונה את הקמפוס הראשי העתידי שלי לא הרחק מהמטה הנוכחי שלה בעמק הסיליקון, מסרה כי השימוש במים עלה כתוצאה מבנייה והתרחבות. לדבריה, החלק הארי של עקבות הפחמן שלה נובע משותפי הייצור שלה, אך היא לא נקבה בשמם.

על החברות שאותן מעסיקה אפל כדי ליצר את מכשירי האייפון והאייפד נמנות Foxconn ו-Pegatron האסיאתיות.

"פליטות פחמניות של שותפי הייצור שלנו עדיין מהוות את החלק הארי של עקבות הפחמן שלנו, תחום שבו אנחנו מחויבים לטפל", כך כתבה החברה בפוסט בבלוג.