עו"ד רונאל פישר חש ברע בחקירה והובהל לבית-החולים

עו"ד פישר חשוד בתיווך לשוחד ושיבוש מהלכי חקירה ■ טרם התקבלה החלטה האם לבקש מביהמ"ש להאריך מחר את מעצרו

רונאל פישר / צילום: יוסי זמיר
רונאל פישר / צילום: יוסי זמיר

עו"ד רונאל פישר, שנעצר לאחרונה בחשד לעבירות של תיווך לשוחד ושיבוש מהלכי חקירה, הובהל היום (ב') אחר-הצהריים לקבלת טיפול בבית-החולים, לאחר שחש ברע בעת שנחקר במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים בירושלים.

מחר (ג') צפויים ימי מעצרו של עו"ד פישר להסתיים, ובמח"ש עדיין לא התקבלה ההחלטה האם לבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו.

בשבוע שעבר טענה נציגת מח"ש כי נחקרות פרשיות חדשות שמהן עולה לכאורה החשד כי פישר מעורב בתיווך לשוחד תמורת מידע על חקירות שמתנהלות במשטרה.

בתחילת החודש, ולאחר ימים ארוכים של חרושת שמועות ברשת, התיר בית משפט השלום בירושלים לפרסום כי פיישר חשוד שהציע לאלון חסן, יושב-הראש המודח של ועד עובדי נמל אשדוד, לשלם לו סכומי כסף נכבדים שיועברו לקציני משטרה בתמורה למידע מתיקי החקירה המתנהלים נגדו.

הפרשה נחשפה לאחר מעצרו של חסן לפני מספר חודשים, כשבמהלך חקירתו חשף בפני החוקרים את ההצעה שקיבל מפישר. לדבריו, פרקליט הצמרת יצר עמו קשר וביקש לייצג אותו, הוא ביקש ממנו בנוסף 150 אלף דולר שאותם יעביר כביכול לקציני משטרה שאותם הכיר עבור מסירת מידע רגיש שעשוי לסייע לו להתחמק מעונש.

כאשר חוקרי המשטרה נוכחו לדעת כי קיים חשד למעורבות של קציני משטרה, הם הפנו את החקירה למחלקה לחקירות שוטרים, שם הוחלט להפעיל את חסן על מנת להפליל את פרקליטו - עו"ד פישר. העברת הכסף בין יו"ר הוועד לשעבר לפרקליט תועדה, אך התברר בשלב מאוחר יותר כי הכסף טרם הועבר לגורמים נוספים.

מחומרי החקירה שנאספו עד כה עולה חשד כי פישר הבטיח לכאורה לפעול לכך ששתי פרשיות משנה שבמסגרתן עלו חשדות נגד אלון חסן לא יבשילו לכדי הגשת כתב אישום נגדו. הוא אף מסר לו לכאורה פרטים חסויים מהחקירה שמתנהלת נגדו - דבר שעלול לשבש מהלכי חקירה.