ג. יפית מעבירה את תקציב הפרסום והיח"צ של סטימצקי ל-G group

ענבר-מרחב-ניסן G יטפל בפרסום של הרשת, ובתקציב היח"צ יטפל גיל-עד תדמית

יפית גרינברג / צילום: תמר מצפי
יפית גרינברג / צילום: תמר מצפי

קבוצת גרינברג, שרכשה באחרונה את רשת סטימצקי מקרן מרקסטון, ממשיכה לנהל את ענייני הרשת באמצעות כוחות מתוך הבית: תקציבי הפרסום ויחסי הציבור יועברו לניהול משרדים שבהם הקבוצה שותפה: תקציב הפרסום יעבור לידי משרד הפרסום ענבר-מרחב-ניסן G, ותקציב יחסי הציבור יעבור ממשרדו של רני רהב לידי גיל-עד תדמית מבית G group.

כפי שנחשף ב"גלובס", G group רכשה לפני כשנה וחצי 25% ממניות ענבר-מרחב-ניסן. המשרד צפוי לסיים את המחצית הראשונה של השנה בקרבת העשירייה הראשונה בדירוג משרדי הפרסום.

קבוצת סטימצקי נחשבה בשנים האחרונות למפרסמת בסדר גודל בינוני. במשך שנים ארוכות התנהל הפרסום של הרשת באופן עצמאי, ללא התקשרות עם משרד פרסום כלשהו. ב-2013 עמד היקף התקציב על 4.3 מיליון דולר במחירי מחירון.

רק באמצע שנות ה-2000 החלה התקשרות מסודרת עם משרדי פרסום, ולאורך השנים התקציב טופל בפוגל ולאחר מכן בשלמור-אבנון-עמיחי. לאחר הזעזוע שעבר שלמור-אבנון-עמיחי, לפני שנתיים יצאה החברה במכרז, שבו זכה אדלר, המטפל בתקציב מאז.

מינוי מערך פרסום השייך לבעלי מניות בקבוצה איננו המהלך היחידי המאותת על כוונת הקבוצה לפעול עם ניהול ישיר ומעורב: אייל גרינברג, בנה של יפית גרינברג, מונה באחרונה למנכ"ל הזמני של סטימצקי, עד לאיתור מנכ"ל קבוע.

קנס של 1.5 מיליון שקל

בתוך כך, בית הדין להגבלים עסקיים אישר אתמול (ב') את ההסדר שלפיו סטימצקי תשלם 1.5 מיליון שקל, והמנכ"לית לשעבר איריס בראל תשלם 50 אלף שקל קנס בגין הפרת תנאי המיזוג שלה עם רשת ספרי, במסגרת מבצעי מועדון (מבצעי בלעדיות) שיזמה סטימצקי באוקטובר 2010.

הקנס ניתן לאחר שבמסגרת חקירת הרשות ההגבלים עלה כי במסגרת המבצעים פנתה סטימצקי למו"לים ודרשה כי לא ישתתפו במבצעי חנויות ספרים אחרות באותו החודש.