גרמניה: יצרני נקניקיות נקנסו ב-338 מיליון אירו בגין תיאום מחירים

‎‎רשות ההגבלים העסקיים של גרמניה הטילה את הקנס על 21 יצרנים ו-33 יחידים‏

נקניקיות אוכל / צלם: תמר מצפי
נקניקיות אוכל / צלם: תמר מצפי

‎‎יצרני נקניק ונקניקיות גרמניים שתיאמו ביניהם מחירים של המוצרים הללו, שהם הידועים מתוצרת המטבח הגרמני, יצטרכו כעת לשלם קנס של 338 מיליון אירו שהטילה עליהם הרשות הפדרלית הגרמנית להגבלים עסקיים.

‏התברר כי כמה מהיצרנים המצליחים ביותר של נקניקים ניהלו ביניהם במשך עשרות שנים שיחות על המחירים, ברשת שנקראה "החוג האטלנטי" - על שם מלון אטלנטיק בהמבורג שבו הם נפגשו לראשונה.

לפי רשות ההגבלים העסקיים בגרמניה, שהטילה היום (ג') את הקנס על 21 יצרנים ו-33 יחידים, היו הסכמים קונקרטיים להעלות מחירים, רובם בשיחות טלפון או שיחות ועידה.

מאחר שבגרמניה קיים מגוון רחב של מוצרים כאלה, קשה היה להגדיר מוצרים ספציפיים, אך היצרנים בחרו במקום זאת טווח של מחירים לקבוצות מוצרים, כמו בשר חי, נקניקים לבישול ונקניקי חזיר.

‏"ההסכמים הללו נעשו במשך שנים רבות", אמר אנדראס מונדט, נשיא רשות ההגבלים בגרמניה. "הקנס הכולל נראה גבוה במבט ראשון, אבל צריך להביא בחשבון את הכמות הגדולה של החברות המעורבות, את משך הזמן שבו פעל הקרטל הזה ואת המיליארדים במכירות שהוא הרוויח בשוק".

‏רשות ההגבלים קיבלה הלשנה אנונימית על קרטל הנקניק. 11 חברות שיתפו פעולה עם החקירה באופן שצמצם את הקנסות שלהן. חברות אחרות ישלמו מיליונים רבים של קנס.