הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית ב-20 מיליון שקל נגד דורי בנייה

התנועה לאיכות השלטון טוענת לנזק מצרפי של 20 מיליון שקל שנגרם למשקיעים בחברה מאי-גילוי מידע מהותי

רונן אשכנזי / צילום: תמר מצפי
רונן אשכנזי / צילום: תמר מצפי

‏‎‎התנועה לאיכות השלטון החליטה להגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגד דורי בנייה, הדירקטורים שלה והמנכ"ל לשעבר, אריק וילנסקי, וכן נגד בעלות השליטה בה - קבוצת דורי וגזית גלוב, בטענה לנזק מצרפי של 20 מיליון שקל שנגרם לטענתה למשקיעים בחברה מאי-גילוי מידע מהותי.

‏אי-גילוי המידע מיוחס בין היתר לתזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של החברה, שעמד בסוף הרבעון הראשון של השנה על 115 מיליון שקל, לצד הפסד רבעוני של 28 מיליון שקל שרשמה.

‏בתנועה לאיכות השלטון טוענים כי הגירעון נובע בעיקר מהסכסוך שבין דורי לבין קבלן ההקמה בפרויקט תחנת הכוח דוראד, שבגינו העניקה לה גזית גלוב אשראי.

‏בתנועה לאיכות השלטון טוענים כי הנתבעים אחראים לנזק מצרפי של 20 מיליון שקל "כתוצאה מירידת מחיר המניה של החברה לאחר גילוי המידע האמור על-ידי החברה מספר חודשים לאחר תום הרבעון הרביעי של שנת 2013".

‏בדורי דוחים מכל וכל את טענותיה של התנועה לאיכות השלטון, שציינה בעצמה בבקשתה כי "למרות הניסיונות הרבים לאיתור תובע מייצג, לרבות פניות למשקיעים מוסדיים וכן בדיקות עם משקיעים פרטיים, לא נמצא אפילו גורם אחד, בעל עילת תביעה ישירה, שמוכן להיות תובע מייצג".

‏דורי בנייה נסחרת לפי שווי של כ-90 מיליון שקל, אחרי צניחה של 42% מתחילת השנה. ‏‎‎‏