ליברמן: שהאו"ם יכניס כוחות לרצועת עזה וישלוט שם

שר החוץ: "חייבים להתפקח מהאשליה שחזרה לגבולות 67' זו ערובה לשקט ויציבות"

אביגדור ליברמן / צילום: נועם מושקוביץ
אביגדור ליברמן / צילום: נועם מושקוביץ

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר היום (ב') כי הוא תומך בהכנסת כוחות של האו"ם שישלטו ברצועת עזה.

"מה יקרה ביום למחרת? יש לשקול אפשרות להחזיר את השליטה של עזה לאו"ם. אני לא פוסל את האפשרות הזו זה. הקהילה הבינלאומית תמיד באה בדרישה שישראל תחזור לגבולות 67' תוך פירוק כל הישובים. ואומנם במקרה של עזה חזרנו לאותם גבולות וגם פירקנו את כל הישובים. ומה קיבלנו בתמורה? 18 אלף טילים רקטות. חייבים להתפקח מהאשליה שחזרה לגבולות 67 זו ערובה לשקט ויציבות", אמר ליברמן בפתח דיון שקיימה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

שר החוץ סקר את האפשרויות העומדות בפני ישראל ואמר כי "בשלב זה אנחנו מבצעים היערכות מחדש ברצועה אך המבצע טרם הסתיים. מבחינתנו ישנם מספר אפשרויות פעולה להמשך: אופציה ראשונה היא הסדרה. אופציה שניה היא הכנעת החמאס. ואופציה שלישית היא המשך 'הלימבו' הזה שהם יורים ואנחנו מגיבים. האופציה השלישית מבחינתי בכלל לא רלוונטית. כי היא משאירה לחמאס את היוזמה ואתה למעשה רק מגיב. מדינה נורמלית לא יכולה להתנהל על פי הרצונות של ארגון הטרור. לגבי שני האופציות הראשונות ברור שדרישות של ארגוני הטרור במצרים זה 'נאן סטרטר'", אמר שר החוץ.

ליברמן הבהיר כי היעד מבחינת ישראל לא השתנה: השגת שקט, חיסול איום הרקטות ומניעת ההתעצמות.

"מבחינתי כל אין דיסוננס בין העמדות שאני מציג בחוץ לעומת אלו שאני אומר בקבינט", אמר. ליברמן התייחס לנושא המדיני ואמר כי "זה הוא אתגר מורכב. האשראי המדיני שקיבלנו עד עכשיו הושג בעבודת דיפלומטית של אנשי משרד החוץ דבר שמאפשר לצה"ל לפעול כבר שבוע רביעי ברצועה. עובדה שעד עכשיו במועצת הביטחון לא היו החלטות לגבי המבצע אלא רק הודעות לתקשורת. היום כל פורום בינלאומי שמתכנס מבין את הדרישה הישראלית לפירוז הרצועה ממנהרות ומרקטות. כל שרי החוץ מבינים שהדרישה לפירוז היא יותר מלגיטימית. צריך להגיד ביושר לשיתוף-הפעולה שלנו עם ארה"ב יש משקל מכריע יחד עם פעילות הדיפלומטים שלנו".

שר החוץ התייחס לדיווחי התקשורת ברחבי העולם ואמר כי "מרבית הדיווחים בתקשורת הבינלאומית על הנעשה בעזה משקפת את הפגיעה בבלתי מעורבים אך אין כאן דיווח חד כיווני, גם הנרטיב שלנו מקבל ייצוג. התקשורת שמדווחת מעזה משתפת פעולה עם חמאס. לא תראו שם את פגיעה באלו שמפגינים נגד חמאס וגם לא תראו את הירי מתוך המסגדים".