"חמאס ניסה למנוע מאיתנו לשדר תמונה אובייקטיבית מעזה"

פורום העיתונאים הזרים בהודעת גינוי: "אי-אפשר למנוע מאיתנו לדווח ע"י הפעלת איומים או לחץ; בחלק מהמקרים עיתונאים הוטרדו, אוימו או תוחקרו ע"י חמאס"

צוק איתן / צילום: רויטרס
צוק איתן / צילום: רויטרס

פורום העיתונאים הזרים בישראל (FPA) פרסם אתמול (ב') הודעת גינוי חריפה בנוגע להתנהלות חמאס בכל הקשור לחופש הפעולה בסיקור האירועים בעזה במהלך מבצע "צוק איתן".

"אנחנו מוחים באופן החריף ביותר נגד השיטות הבוטות, הכוחניות והלא שגרתיות שנציגי ורשויות חמאס נקטו נגד ביקור עיתונאים בינלאומיים בעזה בחודש האחרון. העיתונות הבינלאומית אינה ארגון סנגורי, ואי-אפשר למנוע מאיתנו לדווח על-ידי הפעלת איומים או לחץ ובכך למנוע מהקוראים ומהצופים תמונה אובייקטיבית מהשטח".

עוד מוסיף פורום העיתונאים הזרים כי "בחלק מהמקרים, עיתונאים זרים שפעלו בעזה הוטרדו, אוימו או תוחקרו על סיפורים או מידע שהם דיווחו עליו דרך גופי התקשורת שלהם או דרך הרשתות החברתיות. כמו כן, אנחנו מודעים לכך שחמאס מנסה לייצר הליך של בדיקות שייצר 'רשימה שחורה' של עיתונאים - מהלך שאנחנו מתנגדים אליו בתוקף".

מקורבים לפורום סיפרו ל"גלובס" כי העיתונאים מעדיפים שלא להתראיין לתקשורת הישראלית בנושא, וכי ההודעה שהוציא הפורום מספיק חריפה ומדברת בפני עצמה. "כל עוד המבצע לא נגמר, הם לא מעוניינים להתראיין", הם ציינו.

כמו כן, המקורבים אמרו: "ברור לך שהיה דיווח לא אובייקטיבי מעזה בשל הנסיבות שמתוארות בהודעת הגינוי. אבל כשהעיתונאים יצאו מעזה, אז התחילו טפטופים של דיווחים אובייקטיבים לצאת החוצה. אף עיתונאי לא רוצה להופיע ב'רשימה שחורה' שיכולה להיות לדיראון עולם ולחסום אפשרות להיכנס לעזה במבצע או במלחמה הבאה".