המלך חזר? קליבלנד תשודר הכי הרבה פעמים העונה מחוף לחוף

קבוצתו של דייויד בלאט קיבלה חותמת רשמית לכך שתעמוד במוקד עונת ה-NBA, עם 25 שידורים; רק 19 שידורים לאלופה סן אנטוניו, 3 לסקרמנטו של כספי

לברון ג'יימס / צילום: רויטרס
לברון ג'יימס / צילום: רויטרס

דייויד בלאט קיבל לפנות בוקר (ה') באופן רשמי את החותמת לכך שיעמוד, ביחד עם לברון ג'יימס וקבוצתו קליבלנד קבאלירס, במוקד העניין הציבורי של עונת ה-NBA הקרובה. בשיבוץ הטלוויזיה לעונת 2014/15 זכו הקבאלירס ל-25 שידורים מחוף לחוף - המספר הגבוה ביותר בין קבוצות הליגה העונה. כהשוואה, בעונה שעברה זכו הקבאלירס לארבעה שידורים בלבד מחוף לחוף.

שתי קבוצות נוספות זכו ל-25 שידורים מחוף לחוף: שיקגו בולס, ואוקלהומה סיטי ת'אנדר.

לוס אנג'לס קליפרס זכתה ל-23 שידורים, ולוס אנג'לס לייקרס ל-20 שידורים. האלופה סן אנטוניו ספרס משום מה עדיין נחשבת בקרב ראשי הליגה לסחורה פחות אטרקטיבית, וזכתה ל-19 שידורים בלבד. מיאמי היט שאיבדה את לברון ג'יימס איבדה גם לא מעט שידורי טלוויזיה, ותזכה העונה ל-16 כאלו בלבד (25 שידורים בעונה שעברה).

ה-NBA מחזיקה הסכמים לשידורים ארציים עם שלוש רשתות טלוויזיה - ESPN, TNT ו-ABC. עם זאת, יש לציין כי גם משחקים של קבוצה שלא משודרים מחוץ לחוף, משודרים לאוכלוסיה המקומית בזכות הסכמי השידור עם הרשתות המקומיות. בנוסף, יש לליגה גם ערוץ מקומי (NBATV) שמשדר בכבלים מחוף לחוף.

הליגה קובעת את כמות השידורים מחוץ לחוף על-פי האטרקטיביות של הקבוצות, ולא בהכרח על-פי הסיכוי שלהן לזכות באליפות (מהסיבה הזאת הלייקרס זכו לכמות שידורים כה גבוהה). שלוש קבוצות לא זכו ולו לשיבוץ אחד (מילווקי באקס, אורלנדו מג'יק, פילדלפיה 76'). דאלאס מאבריקס של גל מקל קיבלה 11 שידורים, וסקרמנטו קינגס של עמרי כספי רק 3 שידורים.