קרן טנא נדרשת לחתוך משמעותית את השווי בהנפקת אומן

חברת יציקות המתכת מבקשת להנפיק לפי שווי של 200 מיליון שקל, אך המוסדיים דורשים הפחתה לאזור ה-120 מיליון שקל ■ טנא מחזיקה בכ-25% מהמניות

חברת התעשייה אומן (OMEN) ממשיכה לקדם הנפקת אקוויטי בבורסה בדרך של הצעת מכר: ומוקדם יותר השבוע פרסמה החברה מקיבוץ חצור טיוטת תשקיף נוספת לקראת רישומה למסחר, הצפוי להתבצע בחודש הבא.

ואולם, בשלב זה רחוק שוק הנפקות האקוויטי בתל אביב מלהתאושש, ול"גלובס" נודע כי אומן נדרשת, ברוד-שואו שהיא עורכת מול הגופים המוסדיים, לחתוך עשרות מיליוני שקלים מהשווי לפיו היא מבקשת לבצע את המהלך - 200 מיליון שקל. לדברי גורם בשוק, דרישות ההפחתה הן עד לסביבות ה-120 מיליון שקל.

הצעת המכר לא צפויה להגדיל את קופת המזומנים של אומן, והנהנית העיקרית מהמהלך תהיה קרן טנא, המחזיקה כיום בכ-28% ממניות החברה, שתמכור את מרבית החזקותיה (20%-25%) לציבור באמצעות הצעת מכר. הקרן, בראשותו של אריאל הלפרין, נכנסה להשקעה באומן ב-2006, ובשל משך הזמן שעבר מאז, מבקשת לממש את החזקתה, בדומה למהלך שניסתה לקדם עד לאחרונה במקביל ביצרנית דודי השמש כרומגן מקיבוץ שער העמקים.

במקרה של כרומגן נגנזה ההנפקה לאחר שהמשקיעים המוסדיים דרשו חיתוך חד בשווי החברה, שנתקל בסירוב בעלי המניות (טנא והקיבוץ). ההערכות הן כי טנא תהיה מוכנה להוריד במעט את המחיר לפיו היא מבקשת לבצע את הצעת המכר באומן, אולם למרות רצונה לממש את ההחזקה, לא תעשה זאת בכל מחיר.

מייצאת בעיקר לתעשיית הרכב

אומן, יצרנית היציקות בלחץ גבוה של חלקים מסגסוגת אלומניום ופליז, פעלה בשנה האחרונה להרחבת וביסוס פעילותה באירופה (בפורטוגל וברוסיה), במטרה להכפיל את היקפיה תוך זמן קצר. החברה מייצאת את מרבית מוצריה לחו"ל, בעיקר לאירופה (80%), והיא מושפעת ממצב תעשיית הרכב העולמית - אליה מיועדת עיקר פעילותה. בנוסף יש לה פעילות ייצור רכיבים לתעשיית האביזרים לכיבוי אש.

מחזור ההכנסות שלה ב-2013 עמד על 155 מיליון שקל, נתון המשקף עלייה של כ-2.5% ביחס להכנסות 2012. הרווח השנתי אשתקד קפץ ב-27% והגיע ל-10 מיליון שקל. ברבעון הראשון של 2014 ההכנסות עלו ב-10% ל-43 מיליון שקל והרווח הנקי צמח ב-24% ל-3.6 מיליון שקל.

ב-2014 כולה החברה צופה הכנסות של 171 מיליון שקל ורווח נקי של 14 מיליון שקל. צבר ההזמנות שלה בסוף מארס עמד על 168 מיליון שקל, והחברה מעסיקה כ-240 עובדים, מתוכם 17 חברי קיבוץ.