למרות החום: מכירות המשקאות צנחו באוגוסט ב-9.3%

מכירות מוצרי הצריכה השוטפת ירדו באוגוסט ב-3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-3.29 מיליארד שקל

מכירות המשקאות בישראל צנחו בחודש אוגוסט כספית ב-9.3%, במקביל לצניחה כמותית של 7.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - כך עולה מנתוני נילסן שהגיעו לידי "גלובס".

חודש אוגוסט הוא אחד משני החודשים החזקים ביותר במכירות המשקאות במשך השנה, והירידה החדה במכירות צפויה להשפיע על כלל חברות המשקאות ברבעון השלישי.

מבחינת חברות המשקאות, הנתון המטריד ביותר הוא שמדובר בירידה מתמשכת בצריכה.

הירידה החדה ביותר במכירות המשקאות באוגוסט הייתה בסניפי הדיסקאונט של רשתות השיווק, והיא הסתכמה ב-15.9% ובירידה כמותית של 13.7%. בחודש אוגוסט היוו מכירות המשקאות 13.9% מכלל מכירות מוצרי המזון והצריכה השוטפת (FMCG).

בסך-הכול, בחודש אוגוסט ירדו מכירות הצריכה השוטפת ב-3% והסתכמו ב-3.29 מיליארד שקל, וזאת לצד ירידה כמותית של 1.2%. מכירות המזון נפגעו הכי פחות עם ירידה כספית של 1.4%, לצד עלייה כמותית של 0.4%. על פניו נראה כי הירידה הכספית נבעה מהגברת המבצעים שעשו רשתות השיווק בניסיון להגביר את המכירות.

ירידה במכירות של טמפו

גם מכירות טיפוח הפרט ירדו באוגוסט כספית ב-4.2%, ואילו מכירות מוצרי הטיפוח לבית צנחו ב-6.6%.

החולשה בשוק המשקאות ניכרת רק במעט בדוחות הכספיים של טמפו וחברות קירור אחזקות המחזיקה בחברת יפאורה-תבורי, אם כי יש להניח שהחולשה תבוא לידי ביטוי בדוחות לרבעון השלישי השנה.

במחצית הראשונה של השנה ירדו מכירות חברת טמפו ב-3.5% והסתכמו ב-554 מיליון שקל.

שיעור הרווח הגולמי עלה מ-41.7% ל-42.4%. טמפו שיפרה גם את הרווח התפעולי, שעמד על 9.8% במחצית והסתכם ב-54.5 מיליון שקל. את השורה התחתונה חתמה טמפו עם יציבות ברווח הנקי שהסתכם ב-31.7 מיליון שקל.

הכנסותיה של חברת קירור אחזקות במגזר המזון, הכולל את מכירות המשקאות ואת מכירות תפוגן יחד, נשחקו במחצית ב-2% והסתכמו ב-457.2 מיליון שקל. החברה שמרה על יציבות בשיעור הרווח התפעולי (12.5%) שהסתכם ב-57 מיליון שקל.

אוגוסט 2014 - ירידה בצריכה בכל הקטגוריות
 אוגוסט 2014 - ירידה בצריכה בכל הקטגוריות