עובדי SAP וההסתדרות בדרך להקים ועד בענקית התוכנה

באחרונה פוטרו כ-50 עובדי החברה היושבת ברעננה ■ במטה הראשי של החברה בגרמניה קיים כבר תקופה ארוכה ועד שנחשב לחזק במיוחד: "זו הדרך לייצג את האינטרסים שלנו"

בניין SAP  / צילום: איל יצהר
בניין SAP / צילום: איל יצהר

ארבעה חודשים אחרי פיטורי עשרות עובדים, הרוחות במסדרונות SAP נושבות לכיוונה של ההסתדרות. בימים אלה מנהלים ראשי ההסתדרות, ביחד עם עובדי SAP, מגעים להקמת ועד יציג לעובדים ומקווים להשיג שליש מחתימות כלל 700 העובדים. במקרה כזה, יוכרז לראשונה ועד יציג לעובדי חברת התוכנה מרעננה.

דובר ההסתדרות, יניב לוי, מסר ל"גלובס" כי "היום התחלנו במבצע החתמות לאחר שבתקופה האחרונה פנו אלינו קבוצה של עובדי SAP. מדובר בחבורה אמיצה של עובדים שמבקשים לדאוג לביטחונם התעסוקתי". לוי הוסיף כי "מבצע ההחתמות מתנהל בקצב טוב ואני מעריך כי מדובר בעניין של ימים עד שנגיע להחתים שליש מהעובדים".

יש לציין שבישראל מדובר במהלך יחסית חריג לראות התארגנות עובדים בענף ההיי-טק. אם וכאשר יוכר הוועד כיציג, תהיה זו הפעם השנייה בסך הכול שמוקם ועד בחברת היי-טק בישראל. לפני חצי שנה הוקם ועד עובדים בחברת נס טכנולוגיות, לאחר שכאלף מתוך 2,700 העובדים חתמו על הצטרפותם לוועד באמצעות ההסתדרות.

חברת SAP צפויה להיות השנייה בישראל והעובדים צפויים להצטרף במהלך כזה לקולגות שלהם בגרמניה, שם ניצב המטה הראשי של SAP וקיים שם ועד עובדים חזק במיוחד.
בנייר ההצטרפות שחילקו שבעת חברי ועד הפעולה ב-SAP נכתב כי "מזה זמן רב אנו עדים לשינויים ושחיקה בתנאי העבודה שלנו הפוגעים במעמדנו כעובדים. לאחרונה חווינו שוב צמצומים ושינויים דרמטיים בחברה, וזאת מבלי שלנו, העובדים, לב ליבה של החברה, הייתה היכולת להשפיע. ישנם עובדי SAP מעבר לים, שמאורגנים בוועדי עובדים, ולהם הזכות והיכולת להשפיע על שינויים ולצמצם את הפגיעה בהם כעובדים. גם לנו מגיע. זו הדרך לייצג את האינטרסים שלנו".