הטיפ היומי: בנק אמריקאי שמניותיו שוות קנייה

מריל לינץ' ממליץ לקנות את מניית JP מורגן וצופה עלייה של 15% במניה

בנק JP Morgan Chase / צילום: בלומברג
בנק JP Morgan Chase / צילום: בלומברג

מניית הבנק JP Morgan Chase נסחרת בבורסת ניו יורק ושווי השוק שלו הוא כ-222 מיליארד דולר. הבנק הוא אחד מהשחקנים המובילים בשוק השירותים הפיננסיים הגלובלי ואחד מהבנקים הגדולים ביותר בארה"ב, עם נכסים בהיקף של כ-2.4 טריליון דולר. הבנק פועל במגוון רב של חטיבות תפעוליות, כולל בנקאות השקעות, ניהול נכסים, בנקאות קמעונאית ועוד.

באחרונה ערכנו פגישות עם משקיעים בשיתוף עם מנהל חטיבת ה-CCB (בנקאות לצרכן ולקהילה) ב-JP מורגן, גורדון סמית. חטיבת ה-CCB אחראית ל-44% מההכנסות ול-40% מהרווחים, אך אנו סבורים שהחטיבה מוערכת בחסר. מניית JP מורגן נסחרת במכפיל 9.5 על הרווח למניה הצפוי להערכתנו ב-2015 - נמוך מבנקים גדולים אחרים ומחברות אחרות במדד S&P.

לדעתנו, כל עוד JP מורגן ימשיך להציג ביצועים טובים יותר מצפי הקונצנזוס, תיתכן התרחבות של רמות המכפילים כך שישקפו טוב יותר את עוצמת הרווח הנקי למניה של JP מורגן ופוטנציאל התשואה שלה.

המסקנה העיקרית שלנו מהמפגשים שערכנו, היא שבנטרול תחום המשכנתאות נמשך המומנטום החזק בחטיבת ה-CCB של הבנק. המינוף התפעולי צפוי להמשיך ולהשתפר, וסמית ציין שכל העסקים בחטיבה מתנהלים היטב, והוא בטוח ביעדי ה-ROE (תשואה על ההון) שהוצגו בעבר למשקיעים.

תזת ההשקעה שלנו במניית JP מורגן כוללת את העובדה, שלמרות שחששות הנוגעים להון עלולים לגרום למניה להיסחר בטווח מחירים מוגבל בטווח הקרוב, עבור משקיעי הטווח הארוך מניית הבנק ממשיכה להציג אפשרות טובה להשגת ערך.

במכפיל רווח של 9.5, אנחנו רואים ב-JP מורגן כמניה הפחות יקרה בתחום הכיסוי שלנו. אנו סבורים שהיא אטרקטיבית להשקעה בזכות עוצמת הרווח הנקי למניה, תשואת דיבידנד של 2.5% וצפי ל-ROTE (תשואה על נכסים קבועים) בגובה 14.4%.

המלצתנו למניה נותרת ללא שינוי, "קנייה", ומחיר היעד הוא 68 דולר - פרמיה של כ-15% על מחיר השוק.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, מריל לינץ'

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם