האב שהואשם שטלטל את ילדיו התאומים הורשע בהריגה

השופט צבי גורפינקל דחה את טענת האב כי החבלות נגרמו ממחלה גנטית נדירה ■ אחיו של הנאשם: "הכניסו אדם חף מפשע לכלא; אתם עדים לחוסר צדק"

תינוק חולה, בית חולים / צלם: thinkstock
תינוק חולה, בית חולים / צלם: thinkstock

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הרשיע היום (ה') את האב שטלטל את ילדיו התאומים בהריגה ובחבלה חמורה - כך דווח בגלי צה"ל.

השופט צבי גורפינקל הקריא את הכרעת הדין המתפרסת על פני 150 עמודים, ודחה את טענת האב לפיה המוות והחבלות שנגרמו לתאומים, שהיו בני 4 חודשים בעת האירוע, נגרמו ממחלה גנטית נדירה.

אחיו של הנאשם התייחס לגזר הדין שניתן לו ואמר כי הוא לא אשם. "הכניסו כרגע אדם חף מפשע לכלא. אתם הייתם עכשיו עדים לחוסר צדק במדינת ישראל, חד וחלק", אמר האח. "גם ככה הוא איבד את בנו, וגם ככה הוא שילם על משהו שהוא לא עשה. זה הדבר הכי כואב".

בתביעה אמרו בתום ההכערה כי "פסק הדין, עם הרגישות למצבו של הנאשם, שולח לכל ההורים הנורמטיבים מסר חד-משמעי שיש להיזהר שהכעס לא יהפוך לזעם, והזעם לא יהפוך לאלימות נגד ילדים מכל סוג שהוא".

כזכור, בחודש ינואר חייג אב לשני ילדים למוקד של מגן דוד אדום ודיווח כי אחד מילדיו לא מגיב ובקושי נושם. שני התאומים הובהלו לבית-החולים, שם נקבע מותו של אחד מהם, והתאומה השנייה נזקקה לטיפול רפואי ממושך כשמצבה הוגדר קשה.

זוג ההורים, שניהם תושבי תל-אביב בשנות ה-30 לחייהם, נעצרו לחקירה, במהלכה החל להתגבש חשד לפיו החבלות בגופם של התאומים נגרמו כתוצאה מטלטול. לאחר כחצי שנה התיק נגד האם נסגר, ונגד האב הוגש כתב אישום בגין הריגה.