הפתעה בארה"ב: מדד סנטימנט הצרכנים בשיא של 14 חודשים

(עדכון) - מדד סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן טיפס ל-84.6 נקודות בספטמבר ■ מוקדם יותר פורסם כי המכירות הקמעונאיות צמחו ב-0.6% באוגוסט - שיא של 4 חודשים ■ מחירי היבוא ירדו ב-0.9% באוגוסט

קניות, צרכנות / צלם: רויטרס
קניות, צרכנות / צלם: רויטרס

המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו בחודש אוגוסט ב-0.6%, הקצב הגבוה ביותר מזה 4 חודשים, כך עולה מנתונים שפרסם היום (ו') הממשל. בשוק ציפו לעלייה של כ-0.3% ומדובר בשיפור לעומת החודש הקודם אז המכירות עלו בשיעור של 0.3%.

לפי הנתונים, המכירות של הקמעונאיות צמחו ב-11 מתוך 13 קטגוריות מרכזיות, בהובלת מכירות הרכב וחומרי הבניין.

כלכלנים מציינים כי הגאות בשוק המניות לצד השיפור בנתוני התעסוקה וירידה מתמשכת במחירי המוצרים והדלק, הובילו את הצרכנים האמריקאים לפתוח את הארנקים. נזכיר כי לצריכה הפרטית חשיבות גדולה עבור ארה"ב מאחר והיא מהווה 70% מהכלכלה.

"המומנטום במכירות הוא חיובי", מציין מילאן מולריין, סגן מנהל חטיבת המחקר בחברת TD Securities. "המשמעות של עלייה בביטחון ובתעסוקה היא עלייה בצריכה הפרטית", לדבריו.

באותה שעה פורסמו מחירי היבוא לאוגוסט, שיירדו בשיעור של 0.9% בעוד הצפי בשוק עמד על ירידה של עד כ-0.8%.

ב-16:55 (שעון מקומי) פורסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש ספטמבר, שרשם קריאה ראשונית של 84.6 נקודות, הרמה הגבוהה ביותר מא יולי 2013. אנליסטים בשוק ציפו לקריאה מתונה יותר של 83.8 נקודות, לאחר שהקריאה הסופית של חודש אוגוסט עמדה על 82.5 נקודות.