"היכל נוקיה", הסוף: עיריית ת"א החלה לחפש ספונסר חדש

ב-10 השנים האחרונות שילמה נוקיה כ-6 מיליון דולר עבור החסות השמית של אולם הכדורסל ביד אליהו

היכל נוקיה / צילום: איל יצהר
היכל נוקיה / צילום: איל יצהר

לאחר עשר שנים שבהן נשא היכל הספורט ביד אליהו את השם "היכל נוקיה", מפרסמת חברת היכלי הספורט ת"א-יפו בע"מ מכרז חדש לרכישת הזכויות השמיות של האולם. החברה, המפעילה ומנהלת עבור עיריית ת"א-יפו את ההיכל, תנסה להשלים את ההליך עד 31.12.2014 אז מסתיימת החסות של חברת נוקיה.

במסגרת המכרז נקבע כי ההתקשרות תהיה לשמונה שנים לפחות, עד תום שנת 2022, כאשר לחברה המסחרית שתיבחר תהיה אופציה להאריך את ההתקשרות בשמונה שנים נוספות.

בשונה מ"אצטדיון סמי עופר", קבעה חברת היכל הספורט כי החסות השמית של ההיכל תינתן רק למותג של חברה מסחרית ולא יוכל להיקרא בשם אדם פרטי. כמו כן נקבע כי לא יהיה סכום מינימום כתנאי להשתתפות במכרז.

במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה היום בתל-אביב מסר יו"ר חברת היכלי הספורט, דני בירן, כי במהלך השנה האחרונה רשם ההיכל חשיפה של מעל 5,000 אזכורים בכלי התקשורת השונים, לפי נתוני "יפעת תקשורת", בשווי של מעל 90 מיליון שקל.

במהלך 10 השנים של ההסכם שילמה נוקיה כ-6 מיליון דולר עבור החסות השמית, בהסכם מדורג שהחל ב-400 אלף דולר בשנה הראשונה והגיע עד ל-800 אלף דולר בשנה האחרונה.

היכל הספורט ביד אליהו נחנך בספטמבר 1963, בהתחלה כמגרש פתוח עם 5,000 מקומות ישיבה בלבד. ב-1972 הפך לאולם סגור עם התקנת הגג ותכולתו הורחבה ל-10,000 מקומות. עד 2004 הוא נקרא על שמו של יוסף בורשטיין ("היכל הספורט ע"ש יוסף בורשטיין"), סגן ראש עיריית תל-אביב בעבר ואיש תנועת מפא"י. אחרי השיפוץ המקיף שעבר לפני עשור, הורחב ההיכל ל-11,700 מקומות, ובנוסף הוא מכיל 24 תאי צפייה לצורכי השכרה - 20 מתוכם של מכבי ת"א, וארבעת הנותרים שייכים לעיריית תל-אביב.