נפתח משפטו של לאפורטה; יצטרך להחזיר לברצלונה 47.6 מיליון אירו?

הנשיא לשעבר ו-16 מנהלים שעבדו תחתיו נאשמים במעילות כספים וזיוף דוחות בשנים 2003-2010; אם יורשעו, כ"א יאלץ להחזיר כ-2.8 מיליון אירו לבארסה

פפ גווארדיולה יוהאן קרויף ז'ואן לאפורטה צ'יקי בגיריסטיין ברצלונה / צלם: רויטרס
פפ גווארדיולה יוהאן קרויף ז'ואן לאפורטה צ'יקי בגיריסטיין ברצלונה / צלם: רויטרס

משפטו של נשיא מועדון הכדורגל של ברצלונה שלעבר, ז'ואן לאפורטה, יחל היום (ב') בספרד. בין העומדים לדין נמצאים גם 16 מנהלים לשעבר של הקבוצה שעבדו תחתיו. הסיבה: תלונה שהגישה ההנהלה החדשה של הקטאלונים ביולי 2011, בראשות סנדרו רוסל, נגד לאפורטה ושות', בחשד כי מעלו בכספים וזייפו את דוחותיה הכספיים של בארסה.

השופט יכריע עד סוף החודש האם לאפורטה יצטרך להחזיר לברצלונה 47.6 מיליון אירו עבור הפסדים שרשם המועדון בין השנים 2003-2010, תקופת כהונתו כנשיא המועדון.

בתקופת כהונתו של לאפורטה, ברצלונה בנתה אמנם את אחת משושלות הכדורגל הגדולות בהיסטוריה, אך לפי טענת מחליפיו, הוא "שיחק" עם המספרים הפיננסיים. כך למשל, לאחר שנכנס רוסל לתפקידו - הוא ביצע ביקורת חשבונאית חדשה לדוחות של 2009/10, בה מצא לטענתו הפסד של 77.1 מיליון אירו. בדוחות המקוריים של לאפורטה, אותה עונה דווקא הסתיימה עם רווח של 11 מיליון אירו.

במידה ולאפורטה והמנהלים האחרים יורשעו, הם יצטרכו להתחלק בהחזר הכספים - כלומר כל אחד יצטרך לשלם כ-2.8 מיליון אירו.

יש לציין כי גם מחליפו של לאפורטה בתפקיד, רוסל, נאלץ להתפטר בשנה שעברה מנשיאות ברצלונה, לאחר שעלו חשדות לשחיתות סביב רכישת הכוכב הברזילאי ניימאר.