"לחייב הכנסת שם הספונסרים של הקבוצות לכל שידורי ליגת העל"

חברת iTrader, נותנת החסות הראשית של בית"ר, פנתה למינהלת: "לא נעשתה מצדכם כל פעולה על מנת לייצר מודעות לספונסרים הראשיים"

הלוגו של חברת iTrader
הלוגו של חברת iTrader

חברת iTrader, המשמשת כנותנת החסות המרכזית של בית"ר ירושלים לעונת 2014/15, שלחה מכתב ליו"ר מינהלת הליגה יורם באומן, וליו"ר ההתאחדות עופר עיני, בו היא מבקשת להגדיל את החשיפה של הספונסרים בכדורגל הישראלי.

"היקף העסקה שנחתם בין המועדון לבין iTrader הוא כ-מיליון שקל", אומרים בחברה שעוסקת במסחר באופציות בינאריות. "מדובר בסכום גבוה ולא מבוטל שתמורתו אנו כחברה עסקית מצפים לראות תוצאות שוות ערך, ואף מכפיל כוח בהיבטים שונים כמו פרסום, שיווק ומודעות ציבורית לשירותים שאנו מציעים".

הטענה המרכזית של החברה היא חוסר החשיפה המספק שמקבלים הספונסרים בגופי התקשורת. "אנו מאמינים כי אחת הסיבות להיעדר המוטיבציה בקרב חברות עסקיות לבצע השקעות בכדורגל הישראלי, נעוצה דווקא בכך שלא נעשתה מצדכם כל פעולה על מנת לייצר מודעות לספונסרים הראשיים של המועדונים", נכתב. "לדוגמא: כגופים האחראים על שיווק זכויות השידור של ליגת העל יש בידכם את הכוח לדרוש מכל הגופים המשדרים להכניס את שם המאמץ הראשי של המועדון לכלל התכניות והשידורים שמסקרים את הליגה בטלוויזיה וברדיו. בין היתר מדובר במשחקים שמשודרים בערוץ 1, בצ'רלטון, תכנית סיכום המחזור בערוץ הספורט, התקצירים המשודרים בתחנות הטלוויזיה ובאתרי האינטרנט השונים, וכן בתכניות הרדיו המשדרות חי מהמגרשים את המשחקים בשבת וכן את המשחק המרכזי ביום שני".

ב-iTrader סיכמו כי "פעולה שכזאת מול גופי השידור השונים, אשר רובם מחזיקים בזכויות השידור לאחר הליך של מכרז, יכולה לייצר ערך לחברות רבות המתדפקות בשערי המועדונים והכדורגל הישראלי".

יש לציין כי מכרזי השידורים של הכדורגל הישראלי סגורים עד לתום עונת המשחקים הבאה (2015/16).