"התוכנית לטרנספר עיתונאי רשות השידור מת"א לירושלים - הזויה"

אגודת העיתונאים בירושלים מתנגדת נחרצות לתוכנית שנחשפה אתמול ב"גלובס", שלפיה מתחם רשות השידור בת"א יימכר, ועובדיו יעברו לירושלים

רשות השידור בת"א / צילום: רון פז
רשות השידור בת"א / צילום: רון פז

אגודת העיתונאים בירושלים מתנגדת נחרצות לתוכנית שנחשפה אתמול (ד') ב"גלובס", שלפיה מתחם רשות השידור בתל-אביב יימכר, והעובדים יעברו לירושלים.

לדברי יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, חיקה גינוסר, "התוכנית ההזויה של הכנ"ר ומשרד האוצר, ל'טרנספר' עיתונאים מתל-אביב לירושלים, מעידה כי האוצר לא מסוגל לבצע את חוק רשות השידור".

גינוסר הוסיף כי בכל הדיונים ובכל ההבנות סוכם כי הסכמי הפנסיה והפרישה לא יותנו במכירת נכסים, וכי על משרד האוצר למצוא את המימון החיוני לכך. לטענתו, בהסתמך על נתון זה עבר החוק בוועדה המיוחדת שדנה בענייני רשות השידור בכנסת.

עוד טען גינוסר כי הניסיון למהלך זה נעשה במחטף וללא התייעצות עם אגודת העיתונאים.

על-פי התוכנית שמוביל האוצר ובהסכמת הכנ"ר, יימכר באופן מיידי מתחם רשות השידור בתל-אביב, הסמוך למתחם שרונה, והתמורה שתתקבל תשמש למימון הסכמי הפרישה של עובדי רשות השידור.

במתחם הצמוד למתחם שרונה בתל-אביב יושבים אולפני טלוויזיה ורשתות קול ישראל, ובהן רשת ב', רשת ג' ורשת 88FM. קרוב ל-400 עובדים מועסקים בהם באופן יומיומי.

אחד מתפקידיו של הכנ"ר, פרופ' דוד האן, כמפרק הרשות, הוא לממש את נכסיה, ומאז נכנס לתפקידו הוא החל בחיפוש אחר פתרון לאלטרנטיבה נדל"נית לאזור, שמכירתו עשויה להניב מאות מיליוני שקלים לרשות השידור.