לאחר 9 שנים: כצמן וסגל יוצאים מעסקי הרהיטים של משפ' איתני

חברת ההחזקות נורסטאר, באמצעותה מחזיקים כצמן וסגל בגזית גלוב, חתמה אתמול על הסכם למכירת מניותיה בכרמל אחזקות (14.8%) בתמורה לכ-6.8 מיליון שקל

ביתילי / צילום: יוני רייף
ביתילי / צילום: יוני רייף

לאחר המהלומות העסקיות הכבדות שספגו מהשקעות שהובילו במניות באורמת תעשיות ובדורי בנייה, יוצאים חיים כצמן ודורי סגל מהשקעה אחרת שאינה בליבת עסקיהם - חברת כרמל אחזקות שבשליטת משפחת איתני.

חברת ההחזקות נורסטאר (באמצעותה מחזיקים כצמן וסגל בענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב) חתמה אתמול (א') על הסכם למכירת מניותיה בכרמל אחזקות (14.8%) לידי חברה זו בתמורה לכ-6.8 מיליון שקל.

מחיר זה משקף שווי של כ-46 מיליון שקל לכרמל, העוסקת בשיווק רהיטים, שטיחים וכלי בית, באמצעות הרשתות "ביתילי", "אי.די. דיזיין" ו"שטיחי כרמל". מדובר בשווי נמוך מזה שבו בוצעה השקעתה של נורסטאר בכרמל אחזקות לפני 9 שנים (כ-60 מיליון שקל).

השלמת העסקה כפופה "לאישור בית המשפט לבקשה להסדר של החברה, או לביצוע הצעת רכש מלאה למניות כרמל אחזקות", דבר ההודעה. אם בית המשפט לא יאשר את הבקשה להסדר, או שלא תבוצע הצעת הרכש המלאה על-ידי החברה עד סוף מארס 2015 - "ההסכם יבוטל מאליו".

התמורה תינתן לנורסטאר במספר תשלומים: הראשון בגובה 774 אלף שקל במועד השלמת העסקה, והיתר ב-6 צ'קים בהיקף כולל של 6 מיליון שקל בצירוף ריבית של 5% על יתרת החוב, אשר תשולם לנורסטאר אחת לשנה ביחד עם תשלומי הקרן. המניות יועברו בהתאם להתקדמות התשלום, כשהמניות הנותרות (והזכויות הנלוות אליהן, כגון זכות לקבל דיבידנדים) ישועבדו לטובת נורסטאר ויועברו לנאמנות.

נורסטאר, ששוויה עולה על 2.55 מיליארד שקל, נכנסה להשקעה בכרמל אחזקות במחצית 2005. ההשקעה ברשת הרהיטים נעשתה אז כחלק מרצונם של כצמן וסגל לגוון את החברות שמוחזקות על-ידם - גיוון שבשנים האחרונות 'שרף' להם כמיליארד שקל באורמת ובדורי בנייה.

כרמל אחזקות נמצאת בשליטת חיים ואורה איתני וילדיהם, אביב ועופר (המנכ"ל). בינואר נמחקו מניות החברה מהמסחר, כשהאג"ח שהנפיקה נסחרות ברשימת השימור. במהלך השנה האחרונה יצאה החברה במהלך להסדר, לפיו תרכוש את כל המניות הקיימות בהונה המונפק והנפרע, שאינן מוחזקות על-ידי בעלי העניין, לפי מחיר של 3.5 שקל למניה.

נכון לסוף הרבעון השני השנה, לכרמל אחזקות התחייבויות שוטפות לבנקים ולמחזיקי האג"ח בהיקף של 42.8 מיליון שקל, ומנגד מזומנים ושווי מזומנים בסך כ-4.6 ממיליון שקל בלבד. החברה סיימה את המחצית הראשונה של 2014 ברווח נקי של 3.8 מיליון שקל, על מחזור של 156 מיליון שקל .

■ אליעזר פישמן, בעל השליטה ב"גלובס", הוא שותף של כרמל אחזקות בחברת א.פ עיצובים.