תוספת של 6 מיליארד שקל למערכת הביטחון בתקציב 2015

זעם במערכת הביטחונית: "ניאלץ לעצור את הצבא כבר בתחילת 2015" ■ תקציב הביטחון יעמוד ב-2015 על 57 מיליארד שקל ■ מערכת הביטחון תקבל ב-2014 עוד 8-7 מיליארד שקל לכיסוי הוצאות 'צוק איתן'

גורמים ביטחוניים אמרו הערב (ד׳) כי ההבנות בין ראש הממשלה לבין שר האוצר בעניין תקציב המדינה כוללות העברה מידית של 8-7 מיליארד שקל, כשיפוי על הוצאות מערכת הביטחון במבצע צוק איתן. עוד לדברי הגורמים, ההבנות כוללות גם תוספת של 6 מיליארד שקל לתקציב הביטחון לשנת 2015. לאחר תוספת זו, יעמוד תקציב הביטחון על 57 מיליארד שקל.

נוסף על כך סוכם, כי יעד הגירעון לשנת 2015 בהצעת התקציב כפי שתובא בפני הממשלה יעמוד על 3.4%, ולא יכלול העלאת מסים.

יש לציין כי מערכת הביטחון דרשה את הגדלת התקציב לשנה הבאה בכ-11 מיליארד שקל, נוסף על שיפוי על ההוצאות בצוק איתן. במערכת הביטחון גם דרשו הקצאה נוספת של 8 וחצי מיליארד שקל בכל שנה - במסגרת תוכנית רב-שנתית שתאפשר את הצטיידות צה״ל והכנתו למערכות עתידיות.]

לדברי גורמים ביטחוניים, בתקציב של שנת 2015 מוסכם על כל הצדדים שתידרש ותתקבל תוספת תקציב נוספת במהלך השנה, ״אחרת ניאלץ לעצור את הצבא כבר בחודשים הראשונים של 2015״, כפי שאמר אחד מהם.

לדברי גורם ביטחוני, ״מבחינתנו תוספת של 6 מיליארד שקל לא תספיק. חד-משמעית. זה מאלץ אותנו לעצור את הצבא כבר בחודשים הראשונים של השנה, לעצור אימונים, תהיה פגיעה בהצטיידות ובהתעצמות (כולל בכיפת ברזל), החיילים הסדירים יבצעו הרבה יותר תעסוקה מבצעית ויתאמנו הרבה הרבה פחות.

"המשמעויות של תקציב כזה יוצגו לראש הממשלה, לקבינט ולוועדת החוץ והביטחון. זה ממש ישראבלוף. שידור חוזר של שנה שעברה. אם ברור לאוצר ולנו שמערכת הביטחון תזדקק, ותקבל, תוספת במהלך השנה הבאה, אז בשביל מה המשחק הזה?

"במקום לסגור את הכול עכשיו באופן מסודר שמכבד את כל הצדדים, אנחנו שוב נגררים לדיון מיותר שסופו ידוע מראש. זה פשוט מיותר, וגם מאלץ את הצבא להתחיל את השנה הבאה בלי תוכנית מסודרת. זה לא איזה משחק חברה של יום שישי, כל הדבר הזה פוגע בצבא״.