סייברארק הישראלית זינקה כ-87% ביומה הראשון בנאסד"ק

CyberArk, חברת אבטחת האינטרנט מפתח תקווה, גייסה 85.8 מיליון דולר וכמעט הכפילה שוויה ל-881 מיליון דולר ביום הראשון של המסחר

זה כבר הפך לדבר שבשגרה - שגרה של ימי שיא בשוקי ההון. חברה הופכת לציבורית, ותוך כמה דקות מחיר המניה שלה מוכפל או לכל הפחות מזנק בעשרות אחוזים. זה קרה בהנפקת מובילאיי (Mobileye), זה קרה בהנפקת ריווק (Rewalk) ועכשיו זה קורה להנפקה הישראלית האחרונה בשורה ארוכה של הנפקות כחול לבן שבוצעו השנה בשוק ההון האמריקאי.

חברת האבטחה CyberArk גייסה בערב החג האחרון 85.8 מיליון דולר לפי מחיר של 16 דולר למניה ושווי חברה של 473 מיליון דולר "אחרי הכסף". בחסות אותה גאות שדיברנו עליה, והחיבה היתרה שיש למשקיע הממוצע לחברות בתחם אבטחת המידע, CyberArk הוסיפה לערכה 87% ביומה הראשון כציבורית (רביעי), ושמרה על רמה זו במהלך שני ימי המסחר הבאים (חמישי ושישי). כעת עומד מחיר המניה על 29.8 דולר ומשקף לחברה שווי של 881 מיליון דולר.

CyberArk החלה להיסחר תחת הסימול CYBR, וסביר להניח שחתמי ההנפקה - בנקי ההשקעות דויטשה בנק, ג'יי.פי מורגן וברקליס (החתמים הראשיים), ו-ויליאם בלייר, נומורה ואופנהיימר (המשניים) - יממשו את אופציית ה"גרין שו" וירכשו מהחברה 804 אלף מניות נוספות, וכך יזרימו לקופתה 12.9 מיליון דולר נוספים. במקרה כזה סך היקף ההנפקה יעמוד על 98.6 מיליון דולר.

ההיקף הזה הופך את ההנפקה הראשונית של CyberArk לאחת הגדולות שבוצעו מתחילת השנה בגזרה הישראלית. במקום הראשון נמצאת כמובן מובילאיי (1.02 מיליארד דולר), כשאחריה מגיעות קייט פארמה (146.6 מיליון דולר), ו-ורוניס (121.4 מיליון דולר), חברת אבטחת מידע ישראלית נוספת. הנפקת CyberArk, נזכיר, לא כללה הצעת מכר.

ועוד משהו. מתחילת השנה ועד עכשיו גייסו חברות ישראליות בוול סטריט (כולל הצעות מכר) 3.6 מיליארד דולר - היקף שהופך את השנה הנוכחית לשנת שיא של כל הזמנים בגיוסי הון של חברות ישראליות בשוק ההון האמריקאי.

שחיקה ברווחיות

CyberArk מתמקדת בניטור ונטרול חשבונות מועדפים (Privileged Accounts) במערכות המחשוב הארגוניות. חשבונות אלו - שבאמצעותם יכול גם מי שאינו אמור להיות חשוף למידע רגיש לקבל הרשאת גישה לקבצים ולתהליכים כאלו - הם חלק מברירת המחדל במערכות ההפעלה, ולא מעט מהפריצות שהתבצעו בשנים האחרונות נעשו דרכם.

החברה הוקמה על ידי אודי מוקדי (45), שמכהן כמנכ"ל משנת 2005. יו"ר החברה הוא גדי תירוש, נציגה בדירקטוריון של קרן JVP, שהיא המשקיעה הגדולה בחברה (36.8% אחרי ההנפקה). לבנק ההשקעות גולדמן זאקס נותרה החזקה של 18.8% אחרי ההנפקה, ואילו לקרן ההון סיכון ורטקס נותרו 9.1%. למוקדי עצמו נותרו לאחר ההנפקה 3.4% - החזקה ששווה 30 מיליון דולר (ברוטו, לפני מס).

CyberArk הונפקה על בסיס תוצאות הרבעון השני של השנה, ומהן עולה כי הכנסותיה ברבעון זה עמדו על 21.3 מיליון דולר ושיקפו גידול שנתי של 29.4%, וגידול רבעוני של 22.7%. הרווח התפעולי עמד על 3.1 מיליון דולר, לעומת 2.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת איזון (רווח זניח של 190 אלף דולר) ברבעון הראשון של השנה. זה אומר שולי רווח תפעולי של 14.4% לעומת 17.5% ברבעון המקביל אשתקד, כלומר שחיקה ברווחיות התפעולית.

בשורה התחתונה ביותר, רשמה החברה רווח נקי של 1.2 מיליון דולר לעומת 2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, והפסד של 1.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה. השחיקה ברווחיות התפעולית באה לידי ביטוי ברווחיות הנקייה, שעמדה ברבעון השני על 5.8% לעומת 15.8% ברבעון המקביל אשתקד.

המספרים_של_CyberArk_9-14
 המספרים_של_CyberArk_9-14