במבצע צבאי: צה"ל השיב לעזה שני גמלים יקרים שברחו

שני גמלים בשווי של 15 אלף שקל חצו במהלך "צוק איתן" את גדר המערכת מהרצועה לשטח ישראל ■ בשל חשש שגורמי טרור יפתחו בירי, פיקד על "מבצע גמל" מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה

שכונת רימאל בעזה / צילומים: באדיבות "צינור לילה", ערוץ 10
שכונת רימאל בעזה / צילומים: באדיבות "צינור לילה", ערוץ 10

שני גמלים יקרים שחצו את גדר המערכת ברצועת עזה לשטח ישראל במהלך מבצע "צוק איתן" הושבו אתמול (ה') לבעליהם. הוועדה האזרחית של הרשות הפלסטינית בעזה, המורכבת מאנשיו של יו"ר הרשות אבו מאזן, העבירו לפני 3 ימים פנייה למתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, לקבל חזרה שני גמלים שחצו את גדר המערכת באזור פתוח. הגמלים חצו את הגדר בזמן מעבר של כלים כבדים במהלך המלחמה בדרום ולא שבו. אלוף מרדכי הנחה את קציני מפקדת התיאום והקישור (מת"ק) באוגדת עזה לטפל בסוגיה, לאתר את הגמלים ולהשיב אותם לבעליהם.

קצין תיאום ביטחון שוטף במת"ק עזה, רב-סרן באסם הינו, סיפר אמש כי הפנייה בנושא הועברה אל החטיבה הדרומית באוגדת עזה, כדי שיסייעו באיתור שני הגמלים. תצפיתניות וסיור של צה"ל זיהו את הגמלים באזור מיוער ואל המקום הוקפצו גששים של החטיבה על מנת שישתלטו עליהם ויתאמו את העברתם חזרה. הגששים הסבירו כי עלות שני הגמלים נאמדים בלפחות 15 אלף שקל. עוד אמרו כי שני הגמלים חלק מלהקה ולכן הם שמרו על קשר עין ונעו באזור גדר המערכת, מבלי להתרחק. לוחמים בשטח שהבחינו בגמלים סברו כי הם שייכים לבדואים מהפזורה ולכן לא דיווחו עליהם לחמ"ל.

רס"ן הינו הסביר כי לקראת ביצוע המבצע היה חשש שגורמי טרור ינסו לנצל את העברת הגמלים המתואמת לביצוע ירי או שחלילה תיווצר חוסר הבנה בין הכוחות בשטח. ולכן התייחסו אל הפעולה כאל מבצע צבאי לכל דבר, והוביל אותה מפקד החטיבה, אלוף-משנה דוד בר כליפא.

עם רדת החשכה יצא לדרך "מבצע גמל" ופלוגה שלמה של לוחמי גדוד שקד מחטיבת גבעתי אבטחה את העברת הגמלים. "השער של גדר המערכת נפתח והגששים שחררו את הגמלים. הגמל הבוגר מבין השניים עבר לשטח הפלסטיני אבל הגמל הצעיר יותר ניסה לחזור לישראל", סיפר רס"ן הינו. "הלוחמים והגששים היו צריכים לגרור אותו לשטח הפלסטיני. לאחר מכן קיבלנו הודעה מהוועדה האזרחית שהגמלים הגיעו לבעליהם". רס"ן הינו הוסיף: "היה חשוב לנו לסייע. הבעלים הוא בדואי פלסטיני שמתפרנס מגידול הגמלים ומחלב".