סופטבנק היפנית במו"מ לרכישת אולפני דרימוורקס ההוליוודיים

דרימוורקס מוערכת לצורך העסקה ב-3.4 מיליארד דולר ■ סופטבנק רשמה בשבוע שעבר רווח של 4.6 מיליארד דולר מהנפקת עליבאבא

הסרט "שרק" / צילום: רויטרס
הסרט "שרק" / צילום: רויטרס

חברת התקשורת והמדיה היפנית סופטבנק מנהלת משא-ומתן על רכישת אולפני דרימוורקס אנימיישן מהוליווד. מיזוג כזה יהפוך את האולפן שהפיק את סדרת סרטי ההנפשה "שרק" לחלק מהחברה היפנית הענקית, שמנכ"לה, מסיושי סאן, הפגין בעבר נכונות להמר בגדול על עסקים ללא קשר ביניהם לכאורה.

המו"מ על העסקה דווח לראשונה על-ידי העיתון "הוליווד ריפורטר", שציטט מקור עלום-שם שאמר כי דרימוורקס מוערכת במסגרת העסקה ב-3.4 מיליארד דולר. לפי העיתון, סופטבנק מציעה 32 דולר למניה של דרימוורקס. המניה ננעלה שלשום (ו') במחיר של 22.36 דולר.

נראה כי בקופתה של סופטבנק יש די מזומנים כדי לממן את רכישת דרימוורקס. בשבוע שעבר רשמה סופטבנק רווח של 4.6 מיליארד דולר מהנפקת חברת האינטרנט הסינית הענקית עליבאבא בניו-יורק. סופטבנק ממשיכה להחזיק 32% ממניות חברת המסחר האלקטרוני הסינית, והיא בעלת המניות הגדולה ביותר בעליבאבא.

לסופטבנק יש החזקת גדולות בחברות בורסאיות גדולות נוספות, כולל חברת הסלולר האמריקאית ספרינט, יאהו יפן ויצרנית המשחקים גונגהו אונליין אנטרטיינמנט.

דובר של סופטבנק מסר כי לחברה אין תגובה על הידיעה על המשא-ומתן למיזוג עם דרימוורקס, שגם דובר שלה לא היה זמין למתן תגובה.

מניית דרימוורקס, שפועלת מגלנדייל, קליפורניה, צנחה מתחילת השנה ב-37% בעקבת שני הפסדים רבעוניים רצופים, סדרה של סרטים כושלים כמו "איך לאמן את הדרקון שלך 2" וחששות משקיעים מפני עלויות הפקה גבוהות. ביולי דיווחה החברה כי רשות ניירות הערך הפדרלית בודקת מחיקה שהיא רשמה בסוף 2013 של נכסי סרט ההנפשה הכושל "טורבו".

דרימוורקס אנימיישן פוצלה מאולפני דרימוורקס ב-2004, ומאז היא חברה בורסאית נפרדת. אולפני דרימוורקס נוסדו על-ידי שלושת המפיקים ההוליוודיים הגדולים סטיבן ספילברג, דיוויד גפן וג'פרי קצנברג. קצנברג מכהן עדיין כמנכ"ל דרימוורקס אנימיישן.