חץ וכצמן מנפיקים מניות למגדל ולבנק הפועלים

אלוני חץ הוציאה היום לפועל הנפקת בזק של 105 מיליון שקל, בעיקר למגדל ■ גזית גלוב הנפיקה מניות ב-117 מיליון שקל, בעיקר לבנק הפועלים

עופר אליהו / צלם: תמר מצפי
עופר אליהו / צלם: תמר מצפי

בזמן ששוק גיוסי האג"ח הקונצרניות זוכה לביקושי שיא, ומספק למשקיעים ריביות נמוכות במיוחד, יצאו בימים האחרונים שתיים מחברות ההשקעה בנדל"ן הגדולות והמבוססות בישראל - אלוני חץ וגזית גלוב - לגיוס דווקא באמצעות הנפקות אקוויטי פרטיות. זאת בזמן ששוק המניות המקומי נמצא ברמות שיא, והשוק הראשוני יבש מהנפקות לציבור.

קבוצת ההשקעות בנדל"ן מניב אלוני חץ, שבשליטת נתן חץ ומשפחת ורטהיים, פעלה היום לגיוס בזק באמצעות הקצאת מניות בהיקף של כ-105 מיליון שקל, עיקרו מקבוצת מגדל (כ-65 מיליון שקל), שאת השקעותיה מנהל אסף שהם, והיתרה מצמד בעלי השליטה (13 מיליון שקל) ומהציבור.

בהקצאת המניות הפרטית של גזית גלוב, בהיקף של כ-117 מיליון שקל, שדווחה בימים האחרונים, עמד בצד הרוכש, כך נודע ל"גלובס", בעיקר בנק הפועלים (83 מיליון שקל). לצדו השתתפו בהנפקה גם צמד בעלי השליטה בחברה, חיים כצמן ודורי סגל, באמצעות החברה הציבורית נורסטאר (34 מיליון שקל).

אלוני חץ וגזית גלוב מגייסות במניות בזמן שלמשקיעים בשוק ההון המקומי אין חלופות מפתות, מבחינת התשואה, בשוק הקונצרני. מדובר בשתי חברות איתנות, עם מדיניות דיבידנד מוצהרת וברורה, מה שכנראה הופך את ההשקעה במניותיהן אטרקטיבית מבחינת הגופים הרוכשים, על רקע הריביות הנמוכות בשוק החוב הקונצרני.

אלוני חץ, הנסחרת בשווי של כ-3.6 מיליארד שקל, פעלה היום כאמור להנפיק מניות בתמורה כספית של 105 מיליון שקל, במחיר מינימלי למניה של 26.2 שקל, שיהוו כ-3.3% ממניות החברה לאחר הנפקתן. את ההנפקה מובילה חברת ברק קפיטל חיתום.

תשואה של 1.5%

אלוני חץ פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל, בשוויץ, בקנדה, בבריטניה ובארה"ב, והיא נמנית עם מדד ת"א 75. כבר 15 שנים שלחברה מדיניות לחלוקת דיבידנד רבעוני; בחודש אוגוסט 2014 עודכנה המדיניות כך שהחל מהרבעון השלישי של השנה ישולם דיבידנד רבעוני של 0.23 שקל למניה (המשקף דיבידנד שנתי של 0.92 שקל למניה).

מדיניות הדיבידנד העדכנית של החברה משקפת למגדל וליתר הרוכשים בהנפקה הנוכחית תשואת דיבידנד של כ-3.5% לשנה, נוסף על פוטנציאל העליות בנכס הבסיס (המניה הנרכשת). זאת בזמן שהאג"ח הארוכות של החברה (מח"מ של כ-5 שנים) נסחרות בתשואה של 1.5% בלבד. שיעור לא רע בהתייחס למציאות הנוכחית בשוקי החוב, אגב רמת השפל של הריביות.

ורטהיים אחזקות שבשליטת מוזי ורטהיים מחזיקה ב-23.1% ממניות אלוני חץ, ונתן חץ, מנכ"ל החברה, מחזיק בכ-19.7% מההון. אגב, מגדל אינה הגוף המוסדי היחיד שמוצא עניין באלוני חץ, ובין יתר המוסדיים שמשקיעים במניית החברה נמצאים אלטשולר שחם, כלל ביטוח, פסגות ואחרים.

כאמור, הקצאת המניות של אלוני חץ מצטרפת למהלך דומה שביצעה לאחרונה גזית גלוב, הנמנית עם מניות ת"א 25, וששוויה בבורסה עומד על כ-8.1 מיליארד שקל (אגב, בשנים קודמות רשמה אלוני חץ רווחים עצומים מהשקעות פיננסיות שביצעה במניות גזית גלוב והחברות הבנות שלה בצפון אמריקה).

לפני ימים אחדים סיכמה הבורסה את השנה העברית החולפת, שבמסגרתה מדד ת"א 25 שבר שיאים, והוסיף לערכו כ-22%, ואילו מדד ת"א 100 טיפס בכ-20%, הגם שמחזורי המסחר היומיים בה נותרו נמוכים. למרות שבמהלך שנה זו גדל היקף ההנפקות וההקצאות הפרטיות של מניות בכ-54%, לסך של כ-7.7 מיליארד שקל, הצטרפו בתשע"ד לבורסה רק ארבע חברות חדשות: אינרום בנייה, אשטרום, מגדלי הים התיכון וסקייליין (וזאת בדומה למספר ההנפקות הראשוניות שבוצעו במהלך השנה העברית שקדמה).

מדד תל אביב 100
 מדד תל אביב 100