דודי אפל משתחרר מהכלא בסוף החודש: עונשו קוצר בשליש

ועדת השחרורים קיבלה את בקשת אפל לקצר שליש מתקופת המאסר שנגזרה עליו בגין הרשעתו במתן שוחד לראשי עיריות ולפקיד במינהל מקרקעי ישראל

דודי אפל   / צלם: רוני שיצר
דודי אפל / צלם: רוני שיצר

איש העסקים דודי אפל בדרך אל החופש: ועדת השחרורים של רשות בתי הסוהר קיבלה היום (ה') את בקשתו של אפל (64) לקצר שליש מתקופת המאסר שנגזרה עליו בגין הרשעתו במתן שוחד של יותר ממיליון שקל לראשי עיריות ולפקיד במינהל מקרקעי ישראל. המשמעות היא שאפל ישוחרר בסוף החודש.

אפל מרצה את מאסרו באגף התורני בכלא מעשיהו, אותו אגף שבו מרצה הנשיא לשעבר, משה קצב, את עונש המאסר שנגזר עליו בגין הרשעתו במעשי אונס ועבירות מין.

ביולי 2010 גזר בית משפט השלום בתל-אביב 3.5 שנות מאסר בפועל וקנס בסך מיליון שקל על אפל, לאחר שקודם לכן הרשיע אותו בעבירות של מתן שוחד ל-3 אישי ציבור - ראש עיריית לוד לשעבר, בני רגב; ראש מועצת גבעת-שמואל לשעבר, זמיר בן-ארי; ובכיר לשעבר במינהל מקרקעי ישראל, עודד טל. זאת, בכדי שיקדמו את ענייניו בכל הנוגע לפרויקטי בנייה של חברת מגדל הזוהר שבבעלותו. על רגב נגזרו 18 חודשי מאסר בפועל, ונקבע כי היה קלון במעשיו. על תבין נגזרו שנתיים מאסר בפועל וקנס בסך 50 אלף שקל.

הפרקליטות ערערה על קולת העונש, ואפל מצדו הגיש ערעור על ההרשעה ועל העונש שהוטל עליו. במארס 2012 דחה בית המשפט המחוזי את הערעורים ההדדיים, אך הפחית את הקנס שנדרש אפל לשלם.

אפל נחשב במשך שנים למקורב לזרועות השלטון ובמיוחד לראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון המנוח. ב-2004 הסתבך אפל בפרשת האי היווני. הפרקליטות סברה כי אפל, שהקים פרויקט תיירות על אחד מאיי יוון, העביר שוחד לאריאל שרון בעיקר בדמות העסקתו של גלעד שרון בתנאים מפליגים אצלו. ואולם, היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, קבע כי אין די ראיות להגיש כתב אישום נגד אריאל וגלעד שרון, וגם התיק נגד אפל נסגר.