"ניו-יורק טיימס" חושף את אחת הדאגות הגדולות בוושינגטון

העיתון חושף כי הפריצה לחשבונות בנק JP מורגן הייתה הרבה יותר גדולה מכפי שפורסם עד כה, ולמעשה ההאקרים פרצו ל-9 מוסדות פיננסיים נוספים, פעלו מרוסיה וככל הנראה ניסו להעביר מסר לשלטון בוושינגטון

בנק ההשקעות JP מורגן / צלם: רויטרס
בנק ההשקעות JP מורגן / צלם: רויטרס

תקיפת הסייבר בבנק JP מורגן בארה"ב שהביאה לפריצה של 83 מיליון חשבונות בנק מסתמנת כחמורה יותר מכפי שחשבו. העיתון "ניו יורק טיימס" חושף כי מלבד JP מורגן ההאקרים פרצו ל-9 בנקים ומוסדות פיננסיים נוספים.

העיתון חושף עוד כי מפרטי החקירה המתנהלת בימים אלה, החשד הוא כי ההאקרים פעלו מרוסיה ושיש להם קשר כלשהו לממשל הרוסי.

לפי שעה לא ידועה זהותם של 9 הבנקים ובתי ההשקעות האחרים שנפלו קורבן למתקפת הסייבר. העיתון מדווח, בהתבסס על אנשים המקורבים לחקירה, כי גורמים רשמיים בוושינגטון מודאגים הרבה יותר מכפי שהם מראים לציבור. חלק מגורמי השלטון בוושינגטון סבורים כי הפריצה נועדה לשגר מסר לארה"ב ולוול סטריט ולהראות לממשל האמריקאי עד כמה רגישה המערכת האלקטרונית שיש לה כידוע השלכות אדירות על כלכלת ארה"ב.

"יכול להיות שזו תגובה לסנקציות הכלכליות שהטלנו על רוסיה", אמר לעיתון גורם בכיר בוושינגטון. "אבל יכולות להיות עוד הרבה סיבות, למשל לגנוב כסף או למכור מידע".

ההאקרים שפרצו לעשות מיליוני חשבונות הבנקים הצליחו לדלות מידע אישי על בעלי החשבונות, כולל מספרי טלפון, שמות, כתובות מגורים, אי-מיילים ועוד. ככל הידוע ההאקרים לא הצליחו להגיע למקום בו מאוחסנים הנתונים הרגישים ביותר על בעלי החשבונות וצוות ההגנה של JP מורגן הצליח - לדברי הבנק - לחסום את ההאקרים לפני שהגיעו לשם.

עם זאת, הפריצה חוסלה לחלוטין רק באמצע אוגוסט ורק בימים האחרונים התגלו המימדים המלאים שלה.