נתניהו: "אנחנו בונים מסילות בכל הארץ - לא מנהרות טרור"

ראש הממשלה בטקס פריצת המנהרה האחרונה בקו הרכבת המהירה בין ת"א לירושלים: "אנחנו מקימים מנהרות שמאפשרות חיים, צמיחה וקידמה"

בנימין נתניהו / צילום: חיים צח לע"מ

היום (ב') התקיים טקס פריצת המנהרה האחרונה בקו הרכבת המהירה בין ת"א לירושלים. בסוף אוגוסט הושלמו עבודות הכרייה על המנהרה המקבילה לאחר 22 חודשי עבודה, והיום הושלמה עוד אחת ואליה התלווה טקס "גזירת הקופון", אם תרצו. בטקס השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ, ומנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר.

המנהרה נכרתה במסגרת פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים, אחד מהפרוייקטים הגדולים והיקרים ביותר בתולדות המדינה. הפרויקט כולל הקמת מסילה כפולה באורך של 57 קילומטר, העוברת דרך נתב"ג ומודיעין ותגיע עד לתחנת 'האומה' בכניסה לירושלים, בעלות שנאמדת בכ-7 מיליארד שקל. יהיו בו 5 מנהרות באורך כולל של כ-37 קילומטרים וכן 8 גשרים באורך כולל של כ-6.5 קילומטרים.

לפי הערכות, זמן הנסיעה בקו יעמוד על כ-28 דקות בלבד, במהירות נסיעה שתעמוד על 160 קמ"ש. ברכבת ישראל מציינים כי בשנה הראשונה לפעילותה, תפעיל הרכבת בין תל אביב לירושלים 4 רכבות בשעה לכל כיוון, בשעות השיא, ותבצע כ-4 מיליון נסיעות בשנה.

נתניהו אמר בטקס כי "אנחנו לא מקימים מנהרות טרור כמו אויבנו אלא מנהרות שמאפשרות חיים, צמיחה וקידמה. אנו פורסים מסילות לאורכה ולרוחבה של הארץ, סוללים כבישים, בונים מחלפים ומקימים גשרים ומנהרות".

נתניהו הוסיף כי "אני מאמין שהפרויקט מוסיף נדבך חשוב ומרכזי למהפכה התחבורתית האדירה שמתרחשת בשנים האחרונות ברחבי המדינה ביוזמת ממשלת ישראל. היא גם עתידה להזניק קדימה את ירושלים, לחזק את הנגישות ולקרב אותה למרכז הארץ, להקל על אפשרויות ההתניידות, התעסוקה, המגורים, לאורך כל הציר שמוביל לירושלים מתל אביב ובחזרה".

"מעל הכול יש בטקס הזה כדי ללמד שהחלום של בניית הארץ, של הפרחת הארץ, הוא חי וקיים, תוסס ונושם. אנו באנו ארצה לבנות ולהיבנות בה ועכשיו אנו באמת בונים אותה. אנחנו מגנים עליה - כפי שראינו בקיץ האחרון - ואנחנו מפתחים אותה בלי הפסקה, בין המערכות ותוך כדי המערכות - כי זוהי מערכת חיינו", אמר ראש הממשלה.

לדבריו, "היעד הסופי הוא לאפשר נסיעה מהירה רצופה ובטוחה, מקריית שמונה בצפון ועד אילת בדרום. אולי גם יום אחד המסילות הללו יתחברו גם למרחב שסביבנו, יחצו את הירדן, יחצו מזרחה - זה עוד חלום רחוק, יש כמה מכשולים בדרך, במזרח ובצפון וגם בדרום".