אנטרופי שוב ממליצה למוסדיים להתנגד לתגמול בכיל

בחברת הייעוץ למוסדיים ממליצים להתנגד להקצאת חבילות אופציות למנכ"ל סטפן בורגס בשווי של כ-5 מיליון שקל, ול-450 מעובדי החברה ■ אשתקד נהנה בורגס משכר בעלות של כ-20 מיליון שקל

אנטרופי שוב ממליצה להתנגד לעדכון מדיניות השכר בכיל ולתגמול ההוני של המנכ"ל סטפן בורגס. כך נודע ל"גלובס". ההחלטה של חברת הייעוץ למוסדיים מגיעה בהמשך להתנגדותה לעדכון של מדיניות השכר בכיל לפני כשנה, שכר שאושר חרף התנגדות בעלי המניות של החברה.

כעת ממליצים באנטרופי, בין היתר, להתנגד להקצאת חבילות אופציות למנכ"ל בורגס בשווי של כ-5 מיליון שקל, ול-450 מעובדי החברה. את התנגדותם הם מנמקים במחיר המימוש של האופציות - 28.7 שקל למניה, השווה לממוצע מחירי הסגירה בבורסה של מניית החברה ב-35 ימי המסחר האחרונים. אשתקד, נזכיר, נהנה בורגס משכר בעלות של כ-20 מיליון שקל.

"אנו סבורים כי ראוי לקשור בין אינטרס בעלי המניות לבין אינטרס המנכ"ל בצורה הדוקה יותר ולכן ראוי לדעתנו כי במקרה שכזה מחיר המימוש של האופציות ישקף לכל הפחות פרמיה שתהווה בגדר תמריץ ראוי להשאת ערך החברה בטווח הארוך", כותבים באנטרופי. גורם נוסף להסתייגות הוא שכיל מאפשרת הענקת מניות חסומות "אשר הבשלתן אינה מותנות בהגשמתם של יעדים כלשהם, וכן מניות חסומות שהבשלתן אינן מותנית ביעדים".

במקביל ממליצים באנטרופי להתנגד גם לשינויים נוספים במדיניות התגמול של החברה. מדובר במענק מיוחד, שיחד עם המענק השנתי יהווה עד 6 משכורות חודשיות, ובשינוי בתמהיל השכר של בורגס, ושל היו"ר, ניר גלעד, כאשר הרכיב הקבוע (שכר בסיס ותנאים מלווים) עולה ברף העליון ב-10%, בעוד שהרכיב המשתנה (מענק ואופציות) מצטמצם ב-10%.

ההצבעה צפויה להתקיים בסוף החודש, אך ההיסטוריה מלמדת כי להמלצותיה של אנטרופי לבעלי המניות בכיל אין משקל רב, משום שרוב המשקיעים בחברה הם זרים. בפעם הקודמת התבססו המשקיעים הללו על חוות דעת של חברות הייעוץ הבינלאומיות ISS וגלאס לואיס, שתמכו בשינויים שהציעה החברה.