לפיד: "מבין את אלה שעוזבים לברלין ואפילו מסכים איתם"

שר האוצר בראיון לגלי צה"ל: "נכניס עוד ועוד מוצרים לפיקוח בלי לשאול את רשתות המזון והיצרנים. לא נסבול את זה שימשיכו עם המחירים הללו" ■ היום בצהריים הממשלה תתכנס כדי לדון בתקציב המדינה ל-2015

יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור
יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור

על רקע "מחאת ברלין", ולקראת ההצבעה על התקציב בממשלה היום, שר האוצר יאיר לפיד אמר הבוקר (ג') בראיון בתוכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל כי "קשה לא להבין את הזעם הציבורי, אני מבין את אלה שזועמים ואפילו מסכים איתם. אני אומר למוחים שאני מבין את הקושי היומיומי, אבל אני גם אומר שצריך לקיים דיון בשאלה אם בחור ישראלי צעיר שנוסע לברלין זה לא רק בגלל יוקר המחיה אלא על זהות, ולמה בחרנו להקים מדינה יהודית ועוד נושאים. זה דיון מורכב. אנחנו רוצים להקים חברת מופת, ואסור לנו להתייאש מזה", אמר לפיד.

"חלק מזה זה גם דברים שקשורים ליוקר המחיה אבל לא רק, יש עוד נושאים חשובים. מי שחושב שהכול יקרה בחודש, זה לא ריאלי. את הדברים פותרים בתוך המערכת הפוליטית, וזה לוקח זמן", אמר השר.

לדברי לפיד, עוד מוצרים יוכנסו לפיקוח כדי להוריד את יוקר המחיה. "אם יסתכלו על התקציב הנוכחי, יראו שיש בו שינוי של חוקי הפיקוח. אני לא אסבול את זה, אנחנו נלך ונכניס עוד ועוד מוצרים לפיקוח בלי לשאול את רשתות המזון והיצרנים, כי לא נסבול את זה שימשיכו עם המחירים הללו. עשינו את זה בזמנו עם הגבינה והשמנת, נעשה את זה עם עוד מוצרים אם צריך".

לפיד התייחס גם למחאה סביב הוצאת תחנות הדלק מתוכנית העבודה המועדפת לחיילים משוחררים ואמר כי "הרעיון בעבודה מועדפת הוא לא לסדר לבעלי תחנות דלק עובדים איכותים בזול - הרעיון הוא שאנשים ילכו לעבוד עם ניצולי שואה, שאנשים ילכו בתחום החקלאות ובתחום הבניין". לדבריו, "למי שעובד קיום בתחנות הדלק אין מה לדאוג - לא נוציא אותו".

כאמור, היום בצהריים הממשלה תתכנס כדי לדון בתקציב, והשינויים נמשכים עד לרגע האחרון. בגלי צה"ל דווח כי הושגו הבנות עם השר סילבן שלום, וכי המשרד המשרד לשיתוף-פעולה אזורי לא ייסגר, אלא יספוג קיצות בתקני כוח-האדם.