משטרת הולנד עצרה נהגים שהשתמשו ב-Uber באמסטרדם

"נעצרו ונקנסו משום שאין זה חוקי להציע את השירותים הללו ללא ההיתרים הדרושים" ■ המהלך מציב מכשול נוסף בנוגע למאמציה של החברה להתרחב באירופה

משטרת הולנד עצרה אתמול (א') בבוקר באמסטרדם ארבעה נהגים לאחר שהשתמשו באפליקציית Uber לשירותי מוניות, בניגוד לחוק. המהלך מציב מכשול נוסף בנוגע למאמציה של החברה להתרחב באירופה.

הארבעה שוחררו ועשויים להיקנס בסכום של עד 4,200 אירו (5,300 דולר) כל אחד. כך אמרה יטר אטמקה, דוברת מטעם אגף החקירות של משרד הסביבה והתשתיות ההולנדי. "הם נעצרו ונקנסו משום שאין זה חוקי להציע את השירותים הללו ללא ההיתרים הדרושים", כך אמרה.

ממשלות ורגולטורים בערים ברחבי העולם מגבילים את עסקיה של Uber בטענה שהם מהווים סיכון בטיחותי ומתחרים באופן לא הוגן עם שירותי מוניות מורשים. נהגי מוניות בעלי רישיון, שעשוי לעלות 200 אלף אירו, הפגינו במחאה בערים ברחבי אירופה, לרבות לונדון, מדריד, פריז וברלין.

"הפעולה הזאת אינה מוצדקת ולא מידתית", כך מסרה Uber בהצהרה שפרסמה אתמול. "אנחנו שומרים על קשר עם קובעי מדיניות כדי שיהיו מודעים לאופן שבו הטכנולוגיה שלנו פועלת ולהשפעה החיוביות שיש לה על ניידות".

השירות של Uber, אשר זמין ביותר מ-150 ערים ב-45 מדינות, גייס 1.2 מיליארד דולר בחודש יוני, סיבוב שהקנה לחברה מסן פרנסיסקו שווי של 18.2 מיליארד דולר. ב-9 באוקטובר מסרה החברה כי היא מרחיבה את שירותי הנסיעות שלה לכל משתמשי האפליקציה באמסטרדם, לאחר שבחנה אותו בחודשים יולי ואוגוסט באמצעות מספר נהגים חובבים. התובע הציבורי ההולנדי אמר ב-31 ביולי כי פתח בחקירה נגד Uber.

הארבעה נעצרו לאחר שארבעה פקידים מאגף החקירות של המשרד התחזו לנוסעים, כך אמרה אטמקה. הקנס ייקבע על ידי התובע הציבורי ועשוי להגיע לכדי 10 אלפים אירו לכל אחד אם הנהגים ישתמשו באפליקציית Uber פעם נוספת ללא הרישיונות, כך אמרה.

שירותי UberBlack ו-UberLuxשמציעה Uber אינם אסורים לשימוש, כך אמרה אטמקה. השירותים הללו כוללים נסיעות בין הערים אמסטרדם לרוטרדם ומשדה התעופה סכיפהול ואליו, כך על פי האתר של החברה.