"אם ה-S&P 500 לא יגיע ל-1,905 נק' - הוא ירד ל-1,570 נק'"

הכלכלן ה"דובי" בוב ג'נג'ואה טוען כי אם המדד לא יסגור ברמה הזו ביום שישי - המניות הולכות לקראת מפולת ■ "אם זה יקרה, זה עלול לגרום לעלייה רצינית בסיכונים מסוף נובמבר עד סוף השנה, ואף מעבר לכך"

דובים דב ירידות בורסה / צלם: פוטוס טו גו , רויטרס
דובים דב ירידות בורסה / צלם: פוטוס טו גו , רויטרס

אם מדד ה-S&P 500 לא יסגור מעל 1,905 נקודות ביום שישי הקרוב, התחנה הבאה עבורו תהיה 1,770 נקודות, עם אפשרות לתיקון רציני עד 1,570 נקודות בנובמבר. כך מעריך האנליסט הבכיר של נומורה, בוב ג'נג'ואה.

אמש ננעל המדד ברמה של 1,878 נקודות, לאחר שעלה בנקודות בודדות אחרי יומיים של ירידות חדות. באוגוסט, נזכיר, עלה המדד מעבר לרמה של 2,000 נקודות. מאז, סדרה של נתונים חלשים מגרמניה ושאר אירופה, כמו גם חששות גאו-פוליטיים, הרעו את הסנטימנט והביאו לירידות בימים האחרונים.

לדבריו של הכלכלן ה"דובי", אם המדד לא יגיע לרמה הזו (1,905 נק'), תתרחש מפולת במניות והריבית על אג"ח אמריקאיות ל-10 שנים תגיע ל-2% או פחות מכך. עוד מזהיר ג'נג'ואה כי אם המדד לא יגיע לרמה הזו גם ביום שישי הבא - אז ייתכן בהחלט שבסוף נובמבר תהיה נפילה לאזור 1,650 נק' או אפילו 1,570 נק'.

בתרחיש הזה, הוא מציין, הריבית על האג"ח תתקרב ל-1.75%. "אם יתרחש דבר כזה בשוק ב-4 עד 6 שבועות הקרובים, אני כמעט בטוח שנראה תגובה של הפד, ה-ECB, הבנק המרכזי של יפן או הבנק המרכזי של סין".

"אם זה יקרה, זה עלול לגרום לעלייה רצינית בסיכונים מסוף נובמבר עד סוף השנה, ואף מעבר לכך", הוא טוען.